امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 

بر اساس ماده 997 قانون مدنی هر فردی باید دارای نام خانوادگی باشد و بر اساس تبصره ذیل ماده 41 قانون ثبت احوال نام خانوادگی فرزند همان نام خانوادگی پدر است. هر فردی در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در صورت نامناسب بودن نام و نام‌خانوادگی پس از رسیدن به سن 18 سال برای یک بار درخواست تغییر دهد.

براساس گزارش‌های اداره کل ثبت احوال استان تهران، نام‌های خانوادگی نامناسب که تاکنون در استان تهران تغییر کرده‌اند شامل پالانی، بیچاره، گدا، خنجری برار عزیزی، فلاح ناگزیر لنگرودی و ... بوده است.

در صورتی که نام‌های خانوادگی از واژه‌های خارجی باشد مانند علی‌اف، چارلتن و جانسون می‌توانند نسبت به تغییر نام خانوادگی اقدام کنند.

بر اساس بند 14 قانون ثبت احوال کشور افراد می‌توانند نسبت به حذف پیشوند یا پسوند نیز اقدام کنند.

لیست نام‌های خانوادگی نامناسب و قابل تغییر در استان تهران به این شرح است:

ردیف نام و نام خانوادگی قبلی نام خانوادگی جدید
1 حسین‌زاده روزگذران خوش قلب حسین‌زاده
2 ترمه بافت ساکن شیراز ترمه بافت
3 قصابزاده چرندایی اهرامی منش
4 شکرالله‌نژاد دراز کلاء شاکری‌فرد
5 خرکچی غریبی امجد
6 حقیر طاهانیا
7 فلفلی فرهنگ اصیل
8 زیغ یزدانی گهر
9 سبزی خشک راد عارف
10 زاید زاهدی‌نژاد
11 عرب خابوری تلک ‌آبادی امیدی‌ آزاد
12 مزدور اول شریفی فاضل
13 گرد علی قرکهریزی مدیحی
14  گرگوندی یاری منش
15 ذباح رادینی
16 ترش دولت‌آبادی رضوی آذر
17 جمعه راد کریمی
18 آج محرابی مقدم
19 حمامی کیانی سمیع
20 حاج قدیر علی حداد

حدادی‌پور

براساس اعلام اداره کل ثبت احوال استان تهران، برخی نام‌هایی که در استان تهران طی ماه‌های اخیر تغییر پیدا کرده‌اند شامل آغامادر، ابجی، اخرت، بخاره، بطری، بسته، تماشا، ترکه، چرت، چرمی، حرف ناز، خیال، دده، سبیله، سماور، شناور، طوطی، قصر، قنداب، گلدان، مسکو، مریخ، مخصوص، نتیجه، نخواسته، ویلا، هکتار، هزار تومانی بوده است.

15 نام فراوانی که در استان تهران در 6 ماهه گذشته انتخاب شده است نیز شامل:

امیرعلی، محمدطاها، امیرحسین، علی، ابوالفضل، امیرعباس، امیرمحمد، محمدمهدی، محمدحسین، پارسا، ایلیا، محمدرضا، امیرمهدی، حسین و ماهان برای پسران و فاطمه، زهرا، نازنین‌زهرا، ریحانه، النا، رها،هستی، سارینا، باران، ستایش، یسنا، بهار، ثنا، آوا و زینب برای دختران بوده است.



سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:مسجدالحرام, :: 15:8 ::  نويسنده : امیرحسین

توصیه ما برای دیدن این صفحات استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر می باشد

و اما در صورت استفاده از مرورگر فایر فاکس یا غیره باید افزونه یا پلاگین مورد نیاز رو نصب کنید

 

پیشا پیش از شما دوستان التماس دعا دارم.

دوستان عزیز میتوانید ازلینک زیربه طور مستقیم به مسجدالحرام وصل شوید.

http://live.gph.gov.sa/mkch.html



امير آقايي و خواهرش

ماني حقيقي

ماني نوري

محمد حمزه اي

محمدرضا غفاري

مهرداد صديقيان

مهسا كريم زاده

نرگس محمدي



با انجام مسابقات هفته اخیر رقابت‌‌های باشگاهی در قاره سبز‌، فهرست 10 گلزن برتر فصل جاری از ابتدا تاکنون منتشر شد.

براساس این گزارش آلفرد فین‌بوگاسون،‌بازیکن 24 ساله خط آتش «هرن‌ون»‌موفق شده در 9 بازی 11 گل به ثمر رساند.

این رقم در اصل بهترین آمار گلزنی در لیگ‌های اروپای غربی در فصل جاری تا به حال بوده است.

در رده دوم این فهرست دیگو کوستا، بازیکن برزیلی‌الاصل اتلتیکومادرید قرارگرفته است. وی همین تعداد گل را در 10 بازی زده و به خاطر یک بازی بیشتر صاحب رتبه دوم است.

نکته جالب در این میان مهاجم شماره 3 این فهرست است که ایوان سانتینی از تیم کورتری بلژیک است که او نیز 11 گل زده اما موفق به زدن این تعداد گل در 11 بازی شده است.

نکته جالب دیگر این فهرست عدم حضور کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی رئال مادرید در بین 10 مهاجم برتر حال حاضر فصل است. در حالیکه رقیب آرژانتینی او یعنی لیونل مسی با 8 گل زده در 8 بازی در رده نهم این فهرست جای گرفته است.

فهرست 10 گلزن برتر حال حاضر اروپا به این شرح است:

1- آلفرد فین بوگاسون، هرن‌ون هلند، ‌24 ساله، 11 گل زده در 9 مسابقه

2- دیگو کوستا، اتلتیکومادرید اسپانیا، ‌24 ساله، 11 گل زده در 10 مسابقه

3- ایوان سانتینی، کورتیرک، 24 ساله، 11 گل زده در 11 مسابقه

4- گرازیانو پله، فاینورد رتردام، 28 ساله، 10 گل زده در 11 بازی

5- آرتم ژوبیا، رستف، 25 ساله، 10 گل زده در 13 مسابقه

6- فردی مونترو، اسپورتینگ لیسبون پرتغال، 26 ساله، 9 گل زده در 7 بازی

7- حمید حربائوی، لوکرن بلژیک، 28 ساله، 9 گل زده در 11 مسابقه

8- دنی میگوئل، زنیت روسیه، 30 ساله، 9 گل زده در 14 بازی

9- لیونل مسی، بارسلونا، 26 ساله، 8 گل زده در 8 بازی

10- جوزپه روسی، فیورنتینا،‌ 26 ساله، 8 گل زده در 9 بازی



شلغم دارای مواد معدنی است که برای پیشگیری از انواع سرطان مفید می‌باشد و همچنین در تصیفه خون و تقویت سیستم ایمنی در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی نقش دارد.

یک کارشناس تغذیه گفت: شلغم را بدون پوست گرفتن و قطعه قطعه کردن و به صورت پخار پز پخت کنید.

شلغم سبزی است که از نظر طب قدیم ایران گرم و تر به شمار می‌رفته و به علاوه برای درمان اکثر دردها استفاده می شده است.

وی معتقد است شلغم مواد معدنی فراوانی دارد که کلسیم و منیزیم از مهمترین این مواد است و برای رشد و نمو استخوان خصوصاً در نوجوانان، زنان باردار و زنان شیرده توصیه می شود.

به گفته این کارشناس تغذیه مقداری پتاسیم نیز در شلغم وجود دارد که در تنظیم فشارخون نقش دارد و همچنین فسفر و آرسنیک موجود در این گیاه برای تقویت گلبول‌های سفید و سیستم ایمنی مفید است و از همین رو شلغم برای پیشگیری از سرماخوردگی در فصل‌های سرد سال کاربرد بیشتری دارد.

شلغم سرشار از ویتامین‌های گروهB است که برای درمان و پیشگیری از شوره سر مفید می‌باشد و همچنین اسید فولیک موجود در آن در درمان کم خونی کارآیی دارد.

وی افزود: شلغم دارای مواد معدنی است که برای پیشگیری از انواع سرطان مفید می‌باشد و همچنین در تصیفه خون و تقویت سیستم ایمنی در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی نقش دارد.

گوگرد، ویتامین C و فیبر از دیگر مواد موجود در شلغم است که این کارشناس تغذیه از آنها نام برد و یادآوری کرد: فیبر موجود در این گیاه در کاهش اسید اوریک، تری گلیسرید و کلسترول مفید است و از سرطان روده پیشگیری می کند.

ترکیباتی در شلغم وجود دارد که برای کاهش قند خون در افراد دیابتی مفید است و همچنین مدر بودن شلغم می تواند در دفع سنگ مثانه تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه شلغم منبع خوبی از ویتامین A است، تصریح کرد: این ویتامین برای درمان شب کوری و تقویت حافظه مفید است.

این کارشناس تغذیه معتقد است موادی که در شلغم وجود دارد برای تسکین سرفه های سرماخورگی و تقویت سیستم تنفسی مفید می باشد.

به گفته شیرمستی شلغم سبزی کم کالری است و در رژیم‌های لاغری جز سبزیجات آزاد محسوب می شود.

وی گفت: همچنین در گذشته شلغم را به صورت پخته و له شده به صورت پمادی برای رفع ترک پا به کار می برده اند.

این کارشناس تغذیه در خصوص نحوه صحیح پخت شلغم هم اظهارداشت: شلغم را با پوست و بدون اینکه قطعه قطعه شود باید پخت، زیرا قطعه قطعه کردن موجب می‌شود بخش زیادی از مواد مغذی آن وارد آب شود و هدر برود.

شیرمستی خاطرنشان کرد: همچنین بهتر است موقع پخت شلغم از تماس مستقیم آن با آب جلوگیری کرد و شلغم را بر روی توری قرار داد تا با بخار آب قابلمه بخارپز شود.



توصیه های امام رضا (ع) در این باره را با یک توصیه معنوی شروع می کنیم که آن حضرت در یک سفارش کلی برای رفع دردها از بدن می فرماید: وقتی سر یا جایی از بدنت درد گرفت دستهایت را باز کن و سوره های حمد و فلق و تاس و توحید را بخوان و به دستهایت فوت کن و بعد صورت خود را مسح نما ، دردت خوب خواهد شد.(1)
در مورد ویژگی تسکین دهنده زیتون برای درد مفاصل پژوهشگران معتقدند که برگ و میوه زیتون خواصی مثل کاهندگی فشار خون ، مقوی معده ، اشتهاآور ، قابض ، تسکین دهنده دردهای روماتیسم ، نقرس ، درد مفاصل ، تب بر ، ادرارآور ، صفرابر ، ضد دیابت را دارا می باشد. همچنانکه برای روغن زیتون نیز خاصیت تسکین دهنده درد مفاصل و سیاتیک را برشمرده اند. ، وسرین است. در همین زمینه امام رضا(ع) از پدرانش نقل نموده که پیغمبر (ص) فرمود : زیتون را داشته باشید ، چون آن سره ( زهره ) را می شکافد ، بلغم را می برد ، پی ها را محکم می نماید ، اخلاق را خوب می کند ، نفس را پاک می گرداند و غم را می برد . (2)
یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای رفع التهابات مفاصل کرفس است . کارشناسان تغذیه معتقدند که آب این گیاه ضمن آنکه کاهنده التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهیچه است برای آسم و آرتروز هم مفید می باشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و تورم‌ های مفصلی را خفیف می کند. آنها کرفس را گیاهی مقوی و اشتهاآور می دانند که با آهک بسیاری که دارد در تحلیل رسوبات بدن موثر است و در معالجه رماتیسم بسیار سودمند می باشد. از این رو امام رضا (ع) هم در توصیه ای پزشکی استفاده از این گیاه را مفید دانسته و در باره اهمیت آن به نادر خادم فرموده اند: شما آن را دوست ندارید و نیست چهارپایی مگر آن‌که کرفس را دوست دارد، یعنی حتی حیوانات آن را دوست دارند و به نقل از پیامبر اکرم (ص) هم آمده است که امام حسین (ع) را به خوردن کرفس بسیار سفارش نموده اند.(3)
سیر هم یکی از موادی است که خاصیت فراوانی برای آن نقل شده است. امام رضا(ع) می فرمایند: کسانی که می خواهند دچار بیماری های ناشی از تولید باد(ریح) در بدن نشوند، هفته ای یک بار سیر مصرف کنند. بعضی از بیماری ها ناشی از افزایش ریح یا باد است. این باد ممکن است گاهی در معده و روده باعث ترش و یا نفخ شود و یا در ناحیه کبد و زیر دنده ها، باعث درد شود. بعضی مواقع نیز در کلیه با سنگ کلیه اشتباه گرفته شود. گاهی نیز این درد در ناحیه مفصل باعث بروز مشکل می شود.در مواردی نیز انواعی از سردردها ناشی از افزایش ریح(باد) در بدن است. از جمله ویژگی های دردهای ریحی این است که در عضو درگیر احساس سنگینی نمی شود؛ به عنوان مثال اگر فرد به علت افزایش بلغم در مفصل دچار درد شود این درد همراه با احساس سنگینی است اما اگر افزایش ریح باعث درد شود، فرد احساس سنگینی نمی کند.ویژگی دیگر دردهای ریحی این است که در بدن فرد جابه جا می شود به عنوان مثال ممکن است برای مدتی فرد احساس درد در زانو کند سپس برای مدتی در مچ پا احساس درد کند و...امام رضا(ع) در رساله ذهبیه برای درمان این نوع دردها مصرف سیر را توصیه می کنند.
امروزه بسیاری ازمردم کمردردهای مختلفی را تجربه می کنند که زندگی روزمره را به نوعی مختل می کند. امام رضا علیه‏السلام استفاده از نخود را توصیه می کنند و می فرمایند: اَلْحِمَّصُ جَیِّدٌ لِوَجَعِ الظَّهْرِ؛ نخود براى کمر درد مفید است. (4)
یکی از نکات آموزنده و شگفتی که دانشمندان به آن پی برده اند تأثیرات وضو بر بدن است. آنها کشف کرده اند که وضو از فواید بی شماری برخوردار است و علاوه بر اینکه نظافتی همیشگی است و پنج نوبت در شبانه روز این روند ادامه دارد، باعث از بین رفتن بارهای الکترونیکی که بر زمین فرود می آید و انسان را به دردهای مفاصل و روماتیسم مبتلا می کند، می شود.
امام رضا علیه السلام هم درباره فلسفه واجب شدن وضو فرموده اند: « انما امر بالوضوء لیکون العبد طاهراً اذا قام بین یدی الجبّار عند مناجاته ایّاه، مطیعا له فیها امره، تقیاً من الادناس و النجاسة، فیه من ذهاب الکسل و طرد النّعاس و تزکیة الفوار للقیام بین یدی الجبّار.» خداوند سبحان امر به وضو کرده تا اینکه انسان وقتی در پیشگاه خداوند برای مناجات حق تعالی قرار می گیرد، طاهر و پاکیزه گردد و مطیع دستورات او باشد و همچنین به وسیله وضو انسان را از پلیدی ها و نجاسات پاک می گردد، و نیز به سبب وضو، سستی و چرت از بین می رود و قلب برای نماز و حضور نزد حق تعالی پاک خواهد گشت. (5)
یکی دیگر از گیاهان مفید برای استحکام بدن چغندر است. در کتاب المحاسن به نقل از احمد بن محمد بن ابی نصر از امام رضا (ع) نقل شده که فرمود : « ای احمد! میل تو به سبزی ها چگونه است؟».گفتم: همه را دوست دارم . فرمود: « اگر چنین است ، بر تو باد چغندر ؛ چرا که بر ساحل فردوس می روید . در آن، شفای هر دردی است، استخوان را درشت می کند و گوشت می رویاند».(6)
امام رضا (ع) همچنین انجیر را مفید دانسته و درباره آن می فرماید: بوی بد دهان را می برد ، دهان و استخوان ها را استحکام می بخشد، مو می رویاند، درد را می برد و با وجود آن، دیگر به دارویی نیاز نیست.
در توصیه دیگری از امام رضا (ع) در همین زمینه آمده است که : آب گرم ،چنانچه آن را هفت جوش بجوشانی و از ظرفی به ظرف دیگر درآوری ،تب را می برد و نیرو را به ساق پاها و قسمت پایین تر از مچ ،سرازیر می کند.



دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:صحبت با خدای مهربان , :: 19:51 ::  نويسنده : امیرحسین

گفتم: چقدر احساس تنهایی می کنم

گفتی: فانی قریب - من که نزدیکم (بقره/ ۱۸۶) ::.
گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش می شد بهت نزدیک شم
گفتی: و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال
- هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و با صدای آهسته یاد کن (اعراف/ ۲۰۵)
گفتم: این هم توفیق می خواهد!گفتی: ألا تحبون ان یغفرالله لکم
- دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/۲۲) ::.
گفتم: معلومه که دوست دارم منو ببخشی
گفتی: و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه
- پس از خدا بخواید ببخشدتون و بعد توبه کنید (هود/۹۰) ::.
گفتم: با این همه گناه... آخه چیکار می تونم بکنم؟
گفتی: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده
- مگه نمی دونید خداست که توبه رو از بنده هاش قبول می کنه؟! (توبه/ ۱۰۴) ::.
گفتم: دیگه روی توبه ندارم
گفتی: الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب
- (ولی) خدا عزیزه و دانا، او آمرزنده ی گناه هست و پذیرنده ی توبه (غافر/۲-۳ ) ::.
گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟
گفتی: ان الله یغفر الذنوب جمیعا
- خدا همه ی گناه ها رو می بخشه (زمر/ ۵۳) ::.
گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو می بخشی؟
گفتی: و من یغفر الذنوب الا الله
- به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/۱۳۵) ::.
گفتم: نمی دونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتیشم می زنه؛ ذوبم می کنه؛ عاشق می شم! ... توبه می کنم
گفتی: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین
- خدا هم توبه کننده ها و هم اونایی که پاک هستند رو دوست داره (بقره/۲۲۲) ::.
ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک
گفتی: الیس الله بکاف عبده
- خدا برای بنده اش کافی نیست؟ (زمر/ ۳۶) ::.
گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیکار می تونم بکنم؟
گفتی: یا ایها الذین آمنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و اصیلا هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظلمت الی النور و کان بالمؤمنین رحیما
- ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشته هاش بر شما درود و رحمت می فرستن تا شما رو از تاریکی ها به سوی روشنایی بیرون بیارن . خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب)
واقعا ببینید با این خدای مهربون چقدر رو راستیم.



وَجَاوَزْنَا بِبَنِی إِسْرَائِیلَ الْبَحْرَ فَأَتْبَعَهُمْ فِرْعَوْنُ وَجُنُودُهُ بَغْیًا وَعَدْوًا حَتَّى إِذَا أَدْرَكَهُ الْغَرَقُ قَالَ آمَنْتُ أَنَّهُ لا إِلَهَ إِلا الَّذِی آمَنَتْ بِهِ بَنُو إِسْرَائِیلَ وَأَنَا مِنَ الْمُسْلِمِینَ (٩٠)آلآنَ وَقَدْ عَصَیْتَ قَبْلُ وَكُنْتَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ (٩١)فَالْیَوْمَ نُنَجِّیكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آیَةً وَإِنَّ كَثِیرًا مِنَ النَّاسِ عَنْ آیَاتِنَا لَغَافِلُونَ (٩٢) سوره یونس

« و بنی اسرائیل را از دریا عبور دادیم. فرعون و سپاهیان وی بیدرنگ مسلحانه و فراتر از حد خود آنها را دنبال کردند، تا وقتی که داشت غرق میشد گفت: ایمان آوردم به اینکه خدائی غیر از خدائیکه بنی اسرائیل (فرزندان یعقوب) به او ایمان اوردند وجود ندارد و همیشه مسلمان خواهم بود ـــ حالا! در حالیکه تا پیش از این از سپردن بنی اسرائیل سرباز زدی و همیشه نیز مفسد بودی ـــ امروز فقط بدن تو را نجات میدهیم تا برای افراد پس از خودت درسی باشد. هر چند خیلی از مردم از آیات ما غافلند»



رییس گروه تحقیق و ترمیم جسد،  یکی از بزرگترین دانشمندان مسیحی فرانسه، به نام پروفسور موریس بوکای بود که بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد را داشتند، می خواست راز و چگونگی مرگ فرعون را کشف کند. تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب، نتایج نهایی را به دست آورد.
بعد از ساعت ها بررسی دریافتند او در دریا غرق شده و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کردند، اما چیزی که باعث تعجب پروفسور شده بود، این مسئله بود که چگونه این جسد سالم تر ازسایراجساد فرعون های مومیایی شده است، در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده بود و باید نابود می شد.
پروفسور موریس بوکای هنگام آماده سازی گزارش نهایی در مورد کشف جدید( مرگ فرعون به وسیله غرق شدن در دریا و مومیایی جسد او بلافاصله پس از کشیدن او از دریا) بود که یکی از دانشمندان به او یادآورشد برای انتشار نتیجه تحقیق عجله نکند،  چرا که نتایج تحقیق نظر مسلمانان را تأیید می کند، ولی موریس بوکای به شدت این موضوع را رد کرد و آن را بعید دانست. او گفت ما بعد از سال ها تحقیق با بهترین ابزار به سختی فهمیدیم که فرعون در دریا غرق شد. اسلام چه طوری توانسته این موضوع را 1400 سال قبل فهمیده باشد، در حالی که آنها اصلا به جسد فرعون دسترسی نداشتند.
در جواب او یکی از حاضران گفت که قرآن از غرق شدن فرعون و سالم ماندن جسد او بعد از مرگ خبر داده است. حیرت و تعجب پروفسور دو برابر کرد و از خودش سؤال کرد، چطور چنین چیزی ممکن است؟ این مومیایی در سال 1898 و تقریبا دویست سال قبل کشف شده، در حالی که قرآن، 1400 سال پیش نازل شده است؟
موریس بوکای، تمام شب را به جسد مومیایی شده زل زده بود و به سخن دوستش فکر می کرد که چگونه قرآن در مورد نجات جسد پس از غرق شدن، سخن گفته، در حالی که کتاب مقدس آنها از غرق شدن فرعون،هنگام دنبال کردن موسی سخن می گوید، اما از نجات جسد هیچ سخنی به میان نمی آورد.
او با خود گفت: آیا امکان دارد این مومیایی همان فرعونی باشد که موسی را دنبال کرد؟  آیا ممکن است محمد(ص) هزار سال قبل از این قضیه خبر داشته باشد؟
او درهمان شب، تورات و انجیل را بررسی کرد، اما هیچ مطلبی درباره سالم ماندن جسد فرعون نبود. پس از اتمام تحقیق و ترمیم جسد فرعون، آن را به مصر بازگردانند. موریس بوکای آرام نگرفت تا اینکه تصمیم گرفت به کشورهای اسلامی برود تا به واقعیت پی ببرد.
اووقتی این موضوع را نزد عالمی مطرح کرد، این آیه را برایش خواند:  امروز فقط بدن تو را نجات می دهیم تا برای افراد بعد از خودت درسی باشد. هر چند خیلی از مردم از آیات ما غافل اند.(یونس:92)
این آیه او را تحت تأثیر قرار داد و لرزه بر اندام او انداخت وبا صدای بلند فریاد زد: من به اسلام و به این قرآن ایمان آوردم.
بوکای حقیقت را کشف کرد و مسلمان شد. او به فرانسه برگشت و درباره موضوعا ت علمی قرآن تحقیق کرد. او متوجه شد که بسیاری از علوم جدید در قرآن بیان شده است. حاصل سال ها تحقیق این دانشمند فرانسوی،  چندين کتاب كه بيشتر با رويكرد مقایسه ای میان تورات، انجیل و قرآن است.



دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:معجزه آهن در قرآن , :: 19:47 ::  نويسنده : امیرحسین
چرا حدید سوره 57 قرآن است؟ چرا سوره حدید 29 آیه دارد؟ چرا کلمه آهن (حدید) در آیه 25 سوره حدید آمده است؟
قبل از آغاز بحث چند اصطلاح شیمی را تعریف می کنیم:
عدد جرمی : به مجموع تعداد پروتون ها و نوترون های هر اتم گفته می  شود.ابزوتوپ :به اتم هایی از یک عنصر که فقط جرم های متفاوت دارند، گفته می  شود.
یون : هر ذره  ای که دارای بار الکتریکی مثبت یا منفی باشد.
سومین انرژی یونیزاسیون : مقدار انرژی لازم برای جدا کردن سومین الکترون از اتم است که معمولاً با واحد کیلو ژول بر مول بیان می  شود.
آهن در قرآن :عنصر آهن در علوم تجربی با علامت اختصاری Fe نشان داده می شود و دارای 26 پروتون و 26 الکترون است. البته تعدادی نوترون نیز دارد.
در عربی به آهن، « حدید » گفته می  شود که به حروف ابجد معادل 26 است.حدید ( به حروف ابجد ) ح : 8 د:4 ی :10 د:4 جمع آن ها 26
در عین حال، 26 عدد اتمی آهن است و بیانگر تعداد پروتون های هسته  ای اتم آهن است و تعداد الکترون های موجود در اتم آهن. تعداد پروتون ها = 26 و تعداد الکترون ها = 26
هم چنین سوره  حدید، سوره  شماره 57 قرآن است و 57 عدد جرمی یکی از ایزوتوپ های پایدار آهن است.
حال اگر 57 ( شماره سوره حدید و عدد جرمی آهن ) را از 26 ( حدید به حروف ابجد و عدد اتمی آهن ) کم کنیم به عدد 31 خواهیم رسید :31 =26-57
و 31 تعداد نوترون ها در ایزوتوپ آهن با عدد جرمی 57 است.
کلمه  ی آهن در آیه 25 از سوره 57 قرار دارد و تعداد کل آیه  ها در سوره حدید برابر 29 است. اگر این دو را از هم کم کنیم ،4 =25-29
۱- عدد۴ تعداد ایزوتوپ های پایدار آهن است. ۲- هم چنین عدد ۴، تعداد لایه  های اصلی الکترونی در اتم آهن است.
انرژی یونیزاسیون آهن:برابر با ۲۹۵۷ کیلوژول بر مول است.
اگر 29 ( تعداد آیه  های سوره حدید ) و 57 ( شماره سوره حدید ) را به دنبال هم بیاوریم، به سومین انرژی یونیزاسیون آهن ( ۲۹۵۷ کیلو ژول بر مول ) خواهیم رسید یعنی برای جدا کردن سومین الکترون آهن و رسیدن به یون پایدار آهن، مقدار 2957 کیلو ژول بر مول انرژی لازم است


دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:خواص فقرات جوشین کبیر , :: 19:11 ::  نويسنده : امیرحسین

فقراتی از دعای جوشن کبیر که هر فقره از آن برای امری ، تاثیر مجرب دارد .برای درجه یافتن – یا ذا الحمد و الثناء یا ذا الفخر و البهاء یا ذاالمجد والسناء یا ذا العهد والوفاء یا ذا العفو والرضاء یا ذا المن و العطاء یا ذا العز و البقاء یا ذاالجود و السخاء یا ذا الالاء و النعماء.................................................. .......برای برکت یافتن – اللهم انی اسئلک باسمک یا مانع یا دافع یا رافع یا صانع یا نافع یا سامع یا جامع یا شافع یا واسع یا موسع.................................................. ......برای ایمان نگه داشتن – یا صانع کل مصنوع یا خالق کل مخلوق یا رازق کل مرزوق یا مالک کل مملوک یا کاشف کل مکروب یا فارج کل مهموم یا راحم کل مرحوم یا ناصر کل مخذول یا ساتر کل معیوب یاملجا کل مطرود.................................................. ......برای گشادن بخت – یا عدتی عند شدتی یا رجائی عند مصیبتی یا مونسی عند وحشتی یا صاحبی عند غربتی یا ولیی عند نعمتی یا غیاثی عند کربتی یا دلیلی عند حیرتی یا غنائی عند افتقاری یا ملجای عند اضطراری یا معینی عند مفزعی یا علام الغیوب یا غفارالذنوب یا ستارالعیوب یا کاشف الکروب یا مقلب القلوب یا طبیب القلوب یا منور القلوب یا انیس القلوب یا مفرج الهموم یا منفس الغموم.................................................. ......برای سلطنت یافتن – اللهم انی اسئلک باسمک یا جلیل یا جمیل یا وکیل یا کفیل یا دلیل یا قبیل یا مدیل یا منیل یا مقیل یا محیل.................................................. .....جهت افزونی نعمت – یا دلیل المتحیرین یا غیاث المستغیثین یا صریخ المستصرخین یا جارالمستجیرین یا امان الخائفین یا عون المومنین یا راحم المساکین یا ملجا العاصین یا غافر المذنبین یا مجیب دعوة المضطرین.................................................. ......جهت فراخی روزی – یا ذالنعمة السابغة یا ذاالرحمة الواسعة یا ذاالمنة السابقة یا ذاالحکمة البالغة یا ذاالقدرة الکاملة یا ذاالحجة القاطعه یا ذاالکرامة الظاهرة یا ذالعزة الدائمة یا ذاالقوة المتینه یا ذاالعظمة المنیعة.................................................. .....جهت فتح مهمات – یا ذاالجود والاحسان یا ذا الفضل و الامتنان یا ذاالامن والامان یا ذاالقدس و السبحان یا ذاالحکمة والبیان یا ذاالرحمة و الرضوان یا ذاالحجة والبرهان یا ذاالعظمة و السلطان یا ذاالرافة والمستعان یا ذاالعفو والغفران.................................................. .......جهت برامدن حاجات – یا من هو رب کل شیء یا من هو اله کل شیء یا من هو خالق کل شیء یا من هو صانع کل شیء یا من هو قبل کل شیء یا من هو بعد کل شیء یا من هو فوق کل شی ء یا من هو عالم بکل شیء یا من هو قادر علی کل شیء یا من هو یبقی و یفنی کل شیء.................................................. .......جهت برکت یافتن – اللهم انی اسئلک باسمک یا مومن یامهیمن یا مکون یا ملقن یامبین یا مهون یاممکن یا مزین یا معلن یامقسم.................................................. .......جهت آسانی کارها- یا من هو فی ملکه مقیم یا من هو فی سلطانه قدیم یا من هو فی جلاله عظیم یا من هو علی عباده رحیم یا من هو بکل شیء علیم یا من هو بمن عصاه حلیم یا من هو بمن رجاه کریم یامن هو فی صنعه حکیم یا من هو فی حکمته لطیف یا من هو فی لطفه قدیم.................................................. .......جهت رفع غم – یا من لا یرجی الافضله یا من لا یسئل الا عفوه یا من لا ینظر الا بره یا من لا ینظر الا بره یا من لایخاف الاعدله یا من لایدوم الا ملکه یا من لا سلطان الا سلطانه یا من وسعت کل شیء رحمته یا من سبقت رحمته غضبه یا من احاط بکل شیء علمه یا من لیس احد مثله.................................................. .......جهت دشواری – یا فارج الهم یا کاشف الغم یا غافرالذنب یا قابل التوب یا خالق الخلق یا صادق الوعد یا موفی العهد یا عالم السر یا فالق الحب یا رازق الانام.................................................. ......جهت امرزش – اللهم انی اسئلک باسمک یا علی یا وقی یاغنی یا ملی یا حفی یا رضی یا زکی یا بدی ء یا قوی یا ولی.................................................. .......جهت دفع شرور – یا من اظهر الجمیل یا من ستر القبیح یا من لم یواخذ باجریره یا من لم یهتک الستر یا عظیم العفو یا حسن التجاوز یا واسع المغفره یا باسط الیدین بالرحمة یا صاحب کل نجوی یا منتهی کل شکوی.................................................. .........جهت دفع بلاها- یا بدیع السموات یا جاعل الظلمات یا راحم العبرات یا مقیل العثرات یا ساترالعورات یا محیی الاموات یا منزل الایات یا مضعف الحسنات یا ماحی السیئات یا شدید النقمات.................................................. .........جهت عزیز شدن – یا رب البیت الحرام یا رب الشهر الحرام یا رب البلد الحرام یا رب الرکن والمقام یا رب المشعر الحرام یا رب المسجد الحرام یا رب الحل و الحرام یا رب النور و الظلام یا رب التحیة والسلام یا رب القدرة فی الانام.................................................. ........جهت جنگ کردن – یا عاصم من استعصمه یا راحم من استرحمه یا غافر من استغفره یا ناصر من استنصره یا حافظ من استحفظه یا مکرم من استکرمه یا مرشد من استرشد یا صریخ من استصرخه یا معین من استعانه یا مغیث من استغاثه یا عزیز لایضام یا لطیفا لا یرام یا قیوما لاینام یا دائما لا یفوت یا حیا لایموت یا ملکا یا یزول یا باقیا لا یغنی یا عالما یا یجهل یا صمدا لا یطعم یا قویا لایضعف.................................................. ........................جهت ایمن شدن – اللهم انی اسئلک باسمک یا احد یا واحد یا شاهد یا ماجد یا حامد یا راشد یا باعث یا وارث یا ضار یا نافع یا اعظم من کل عظیم یا اکرم من کل کریم یا ارحم من کل رحیم یا اعلم من کل علیم یا احکم من کل حکیم یا اقدم من کل قدیم یا اکبر من کل کبیر یا الطف من کل لطیف یا اجل من کل جلیل یااعز من کل عزیز یا کریم الصفح یا عظیم المن یا کثیر الخیر یا قدیم الفضل یا دائم اللطف یا لطیف الصنعیا منفس الکرب یا کاشف الضر یامالک الملک یا قاضی الحق.................................................. ........جهت ایذای دشمن – اللهم انی اسئلک باسمک یا کافی یا شافی یا وافی یا هادی یا داعی یا قاضی یا عالی با باقی یا من کل شی خاضع له یا من کل شی خاشع له یا من کل شی کائن له یا من کل شی موجود به یا من کل شی منیب الیه یا من کل شی خائف منه یا من کل شی قائم به یا من کل شی صائر الیه یا من کل شی یسبح بحمده یا من کل شی هالک الا وجهه یا منلا مفر الا الیه یا من لا مفزع الا الیه یا منلامقصد الاالیهیا من لا منجا منه الا الیه یا من لا یرغب الا الیه یا من لاحول و لاقوة الا به یا من لایستعان الابه یا من لایتوکل الا علیه یا من لایرجی الا هو یا من لایعبد الا هو.................................................. .......جهت دفع امراض – یاخیر المرهوبین یا خیرالمرغوبین یا خیر المطلوبین یا خیر المسئولین یا خیر المقصودین یا خیرالمذکورین یاخیرالمشکورین یاخیرالمحبوبین یاخیرالمدعوین یاخیرالمستانسین.................................................. ........برای امراض کودکان – یا من خلق فسوی یا من قدر فهدی یامن یکشف البلوی یا من یسمع النجوی یامن ینقذ الغرقی یا من ینجی الهلکی یامن یشفی المرضی یا من اضحک و ابکی یامن امات و احیی یا من خلق الزوجین الذکر والانثی.................................................. ........برای خلاصی از بند – اللهم بحق العرش ومن علاه و بحق الوحی و من اوحاه و بحق النبی و من نباه وبحق البیت و من بناه یا سامع کل صوت یا جامع کل فوت یا باریء النفوس بعدالموت صل علی محمد واهل بیته و اتنا و جمیع المومنین و المومنات فی مشارق الارض و مغاربها فرجا من عندک بشهادة ان لا اله الا الله وان محمدا عبدک و رسولک صلی الله علیه واله و علی ذریته الطیبین الطاهرین وسلم تسلیماکثیرا.................................................. .......................جهت خشنودی – اللهم انی اسئلک باسمک یا مصور یا مقدر یا مدبر یا مطهر یا منور یا میسر یا مبشر یا منذر یا مقدم یا موخر.................................................. ......................جهت دفع دیو و پری – یا من هو فی عهده وفی یا من هو فی وفائه قوی یا من هو فی قوته علی یا من هو فی علوه قریب یا من هو فی قربه لطیف یا من هو فی لطفه شریف یا من هو فی شرفه عزیز یا من هو فی عزه عظیم یا من هو فی عظمته مجید یا من هو فی مجده حمید



مکان هایی که نماز خواندن در آن مکروه است:

1- حمام

2- زمين نمكزار

3- مقابل درى كه باز است.

4- در جاده، خيابان، كوچه، اگر براى كسانى كه عبور مى كنند زحمت نباشد و اگر زحمت باشد، حرام است، ولى نماز باطل نمى شود.

5- مقابل آتش و چراغ

6- در آشپزخانه و هر جا كه كوره آتش باشد.

7- روبروى عكس ومجسمه انسان وحيوان مگر روى آن را بپوشانند.

8- در قبرستان

9- مقابل چاه و چالهاى كه محل بول است.


سه گناه که کیفرشان در همین دنیا به انسان می‏ رسد

یکی از ضروریات دین نیکی به پدر و مادر و اطاعت آنان و نیازردن ایشان است که قرآن کریم در چندین آیه پس از امر به پرستش پروردگار و شریک قرار ندادن برای او، امر به احسان به پدر و مادر فرموده است.

یکی از ضروریات دین نیکی به پدر و مادر و اطاعت آنان و نیازردن ایشان است که قرآن کریم در چندین آیه پس از امر به پرستش پروردگار و شریک قرار ندادن برای او، امر به احسان به پدر و مادر فرموده است.

به گزارش ایسنا، اهمیت و ارزش نیکی بر پدر و مادر بر کسی پوشیده نیست، شیخ حر عاملی« ره» در جواهر السنیه با سندش از حضرت امام صادق (ع) روایت کرده که فرمود: بین اوقاتی که موسی (ع) با پروردگارش مناجات می کرد، ناگهان مردی را زیر سایه عرش خدا دید و گفت: پروردگارا این کسی که عرش تو بر او سایه افکنده کیست؟ وحی آمد: ای موسی این جوان نیکی کننده و اطاعت کننده از پدر و مادرش می باشد و به سخن چینی نمی رود این دو خصلت باعث شده که عرش خدا بر او سایه افکنده.

همچنین در روضه الواعظین رسول خدا (ص) فرمود: خشنودی خدا با خشنودی پدر و مادر است و خشم خدا با خشم پدر و مادر است. و نیز فرمود: نیست فرزند نیکو و مطیعی که بنظر رحمت و مهربانی بر پدر و مادر بنگرد مگر برای او به هر نگاهی پاداش حج پذیرفته شده باشد.

در حدیثی بسیار تکان دهنده و در عین حال پندآموز از پیامبر خدا(ص) می خوانیم که فرمودند: سه گناه است که کیفرشان در همین دنیا می‏ رسد و به آخرت نمی‏ افتد: آزردن پدر و مادر، زورگویی و ستم به مردم و ناسپاسی نسبت به خوبی های دیگران1.

به همان اندازه که خداوند برای آزردن و ناراحت کردن پدر و مادر عقوبت و کیفر قرار داده برای خوشحال کردن آنان نیز بهره های معنوی فراوانی قرار داده است. امام صادق(ع) می فرمایند: اگر دوست داری خداوند بر عمرت بیفزاید، پدر و مادرت را خوشحال کن2.

همچنین پیامبر خدا(ص) درباره جایگاه نگاه محبت آمیز فرزند به پدر و مادرش، می فرمایند: نگاه مهرآمیز فرزند به‏ پدر و مادر عبادت است3.

امام صادق(ع) نیز با بیان توصیه هایی درباره فروتنی کردن در مقابل پدر و مادر فرمودند: نگاهت را جز از سر مهر و دلسوزی به آنان خیره مکن و صدایت را از صدای آنها بلندتر مگردان و رو دست آنها نیز بلند نشو و خود را از آنها جلو مینداز



پندهایی از علامه حسن زاده آملی :

1- سلوك نمازگزار

نمازگزار افتادگان را دستگیرى مى كند، و با بیچارگان مهربانى مى كند، و با مستمندان دلسوزى مى نماید، و با همه فروتنى دارد و خودگذشتگى نشان مى دهد و از دشمنان دین و آیین خدایى چشم مى پوشد.(1)
2- طهارت ظاهرى و باطنى نمازگزار
نمازگزار باید نخست وضو بسازد و تن و پوشاك او پاك باشد تا بتواند در پیشگاه خدایش یار یابد و با او سخن بگوید كه : پاك شو اول و پس دیده بر آن پاك انداز، كم كم آگاه مى شود كه جان نمازگزار هم باید مانند تن و پوشاك او پاك باشد.
و چون جان آدم پاك شده است آنچه كه از او پدید مى آید پاك خواهد بود كه از كوزه همان برون تراود كه در اوست .
پس نمازگزار راستین ، پنهان و آشكار او، درون و بیرون او، دست و دهن او، اندیشه ها و پیشه هاى او، خواسته ها و كار و كوشش او همه پاك اند.(2)
3- راه تهذیب نفس
شایسته است بر تو كه از معاشرت هاى خالى از تعلیم با مردم بكاهى ، به ویژه ثروتمندان و مترفین و دنیا خواهان ، باید آنچه را كه آخرت را از یاد تو مى برد و میل و رغبت به دنیا را در تو ایجاد مى كند، رها كنى ، و با صالحان و پارسایان و اهل عبادت همراه گردى ؛ زیرا این عمل به طور كلى در تهذیب نفس مۆ ثر است.(3)
4- درك فضیلت شب قدر
از امام صادق علیه السلام روایت است كه آن جناب فرمود: هنگامى كه آدمى عملى را انجام مى دهد باید تا مدت یك سال بر آن مداومت داشته باشد،
آنگاه در صورتى كه بخواهد مى تواند از آن عمل دست بكشد و به عمل دیگرى بپردازد و این همه براى آن است كه شب قدر - كه آنچه مورد خواست خداوند است در آن شب مقدر مى گردد - در سال مزبور قرار است و انسان مۆ من با مداومت یك ساله اش موفق به ادراك عمل شب قدر مى گردد.(4)
5- تجلى قرآن در قیامت
رسول الله صلى الله علیه و آله فرمود: قرآن را فرا بگیرید كه قرآن در روز قیامت نزد صاحبش ، یعنى كسى كه آن را یاد گرفته و بدان كار بسته ، در چهره جوانى نیكو روى رنگ برگشته مى آید، پس بدو گوید: من بودم آنكه شبت را بیدار مى داشتم ، و روزهایت را تشنه مى داشتم ، و آب دهانت را خشك مى داشتم ، و اشكت را روان مى داشتم ، هر كجا باشى من با تواءم ، هر بازرگانى در پى بازرگانى خود است ، و من امروز براى تو، در پى بازرگانى سوداگرى ام . مژده دریاب كه كرامتى از خداى - عزوجل - برایت خواهد بود.
پس تاجى آورند و بر سرش نهند و امان به دست راست او عطا شود و جاودانى در بهشت ها به دست چپ او. و به دو حله خلعت پوشانده شود؛ سپس بدو گفته شود: بخوان و قرآن را و بالا برو؛ پس هر بار كه آیتى را قرائت كرد درجه اى بالا رود؛ و پدر و مادرش اگر مۆ من باشند به دو حله خلعت پوشانده شوند. پس از آن بدانان گویند این پاداش شما كه به فرزند خود قرآن تعلیم داده اید.(5)
6- آموختن توحید
فضل بن شاذان از ابن ابى عمیر روایت مى كند: بر سرورم موسى بن جعفر علیه السلام وارد شدم و به او گفتم : اى فرزند پیامبر خدا! توحید را به من بیاموز. فرمود: اى ابو احمد! درباره توحید از آن چه خداى تعالى در كتابش ذكر كرده است ، تجاوز نكن كه هلاك مى شوى.(6)
7- حال عاشقان در نماز
وقتى كه امیر المۆ منین علیه السلام در اثر جنگ ها، پیكان هاى تیر به بدن شریفش فرو مى رفت ، جراح ، هنگامى كه حضرت به نماز مى ایستاد آنها را از بدنش خارج مى ساخت .
چون كه قلب آن جناب در آن هنگام به عالم قدس و جبروت مشغول بود و هیچ گونه احساسى نسبت به درد نداشت ... و چنین است حال عاشقان خداوندى كه از هر گونه نقصى منزه است.(7)
8- توبه جاهل
در روایتى ، زراره از حضرت ابو جعفر، امام باقر علیه السلام نقل كرده است : چون نفس بدین جا رسید و اشاره به گلوى مباركش فرمود: براى عالم توبه نیست ؛ لیك جاهل را توبه باشد.(8)
9- تفاوت عارف و عابد
عابد، كسى است كه (علاوه بر واجبات ) بر انجام مستحبات نیز مواظبت داشته باشد. عارف كسى است كه با فكر خود (با تمام وجود) به عالم جبروت رو كند و بدون وقفه در پى تابیدن نور حق در سر خویش باشد.(9)
10- محبوب ترین عمل
از امام صادق علیه السلام روایت شده كه آن حضرت فرمود: اءحب الاءعمال الى الله عزوجل ماداوم علیه العبد و ان قل ؛(10) محبوب ترین عمل نزد خداوند عزوجل عملى است كه بنده بر آن مداومت داشته باشد هر چند كه آن عمل اندك و ناجیز باشد.
11- مداومت بر عمل
حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: ایاك اءن تفرض على نفسك فریضة فتفارقها اثنى عشر هلالا ؛ مبادا عملى را بر خود واجب كنى و قبل از دوازده ماه آن را ترك گویى.(11)
12- الهى نامه
در الهى نامه گفته ام : الهى ! به حق خودت حضورم ده و از جمال آفتاب آفرینت نورم ده . الهى ! همه از تو دوا خواهند و حسن از تو درد. الهى ! همه گویند بده ، حسن گوید: بگیر.
الهى ! همه برهان توحید خواهند و حسن دلیل تكثیر.
الهى ! اگر چه درویشم ؛ ولى داراتر از من كیست كه تو را دارم ؟ الهى ! در ذات خودم متحیرم تا چه رسد در ذات تو.
الهى ! هر چه بیشتر دانستم نادان تر شدم ، بر نادانى ام بیافزا.
الهى ! گروهى كوكو گویند و حسن هوهو. الهى ! خنك آن كس كه وقف تو شد.
الهى ! همه از مردان مى ترسند و حسن از زیستن كه این كاشتن و آن درویدن .
الهى ! شب پره را در شب پرواز باشد و حسن را نباشد. الهى ! خوشا آنان كه همواره بر بساط قرب تو آرمیده اند.
الهى ! خوشا آنان كه در جوانى شكسته شدند كه پیرى خود شكستگى است .
الهى ! حرف هایم اگر مشوش است از دیوانه پراكنده خوش است . ببخشید كه سبب تضییع اوقات شریف شما شدم . اگر غرض ایتمار امر سركار عالى نمى بود تا بدین حد یك طومار اطاله سخن روا نمى داشتیم .
ترقى و تعالى آن ذات محترم را از فیاض على الاطلاق مسئلت دارم و با دلى آرمیده مى گویم : خوش باش كه عاقبت به خیر است تو را.(12)
13- اجابت دعا حضرت یونس (ع )
از امام باقر علیه السلام روایت شده كه حضرت فرمود: یونس علیه السلام سه روز در شكم ماهى درنگ كرد و در تاریكى هاى سه گانه - تاریكى شكم ماهى ، تاریكى شب ، تاریكى دریا، ندا در داد و گفت : لا اله الا الله انت سبحانك انى كنت من الظالمین ، آنگاه خداوند دعایش را اجابت كرد و سپس ماهى وى را بر ساحل افكند.(13)
14- مداومت بر ذكر یونسى
مرحوم استاد علامه طباطبایى فرمودند كه مرحوم قاضى (استاد آن جناب عارف عظیم و سالك مستقیم حضت آیت الله حاج سید على قاضى تبریزى ) اول دستورى كه مى دادند ذكر یونسى بود لا اله الا الله انت سبحانك انى كنت من الظالمین(14) ، كه در مدت یك سال در وقت خاص به حالت سجده ات باز خوانده شود.(15)
15- توصیه به نماز شب
خداوند سبحان مى فرماید: و من اللیل فتهجد به نافلة لك عسى ان یبعثك ربك مقاما محمودا # و قل رب ادخلنى مدخل صدق و اخرجنى مخرج صدق و اجعل لى من لدتك سلطانا نصیرا.(16)
پاره اى از شب را به نماز خواندن زنده بدار، این نافله خاص تو است ، باشد كه پروردگارت تو را به مقامى پسندیده برساند، بگو: اى پروردگار من ! مرا به راستى و نیكویى داخل كن و به راستى و نیكویى بیرون و مرا از جانب خود پیروزى و یارى عطا كن .



گناهان در اسلام به دو بخش تقسیم می شوند

الف)گناهان صغیره (گناهان کوچک)

۱- نگاه كردن به نامحرم .

2- تنها نشستن با زن اجنبی .

3- لعنت گفتن بر انسان و یا حیوان .

4- گریه كردن به آواز بلند برمیت و مرده .

5- سخن گفتن در وقت خطبه جـمعـه و عیدین .

6- نشست و برخاست با افراد و اشخاص فاسق وفاجر .

7- خندیدن در نماز و یا گریه و انــدوه كردن به علت غــم .

8- شنیدن غیبت مسلمان وسكوت كردن دربرابرمنع غیبت كننده .

9- عبور كردن از روی شـانه های نماز گـذاران در مــسجـد .

10- در خنده وشوخی افراط نمودن واز حد تجاوز كردن .

11- داخل كردن نجاست و ناپــاكی در مــسجـد .

12- ایستاده بــول نمودن( بدون عذر شرعی ).

13- روزه گرفتن در ایـام مـمنـوعـه .

14- سفـركردن زن بدون نامحرم .

15- فـحـش گـفتن و زبان درازی كردن .

16- طرفداری كردن از باطل و از انسان ظالم .

17- پوشیدن عیب مال وجنس در وقت فروختن آن .

18- اراده خلاف وعده ، در وقت وعده كردن به كسـی .

19- تلاوت قرآنكریم در حــالت جـنـابت ، حــیض و نــفاس .

20- در وقت قضایی حاجت روی ویا پشت به طرف قبله كردن .

21- تأخیر در پرداخت زكات و رفتن به حج فرضی بدون عذرشرعـی .

22- جلوی گیری از ورود اشیاء خوردنی و مورد نــیاز مردم ( گندم ... ) جهت گران فروختن .

23- بوسیدن دست مردم غیر از ( والدین، عالم دین، معلم و یا یك بزرگواری... ) .

24- ترك سخن گفتن با برادرمسلمان بیش از سه روز بدون عذرشرعی .

25- نمازخواندن درحالیكه روبروی و یا جانب راست عكسی باشــد .

26- بدون از تحقـیق از جانب كسی دعوا كردن و دفاع نمودن .

27- داخـل شـدن شخــص جـُنب و ناپــاك به مسجد .

28- اداء كردن زكات از مال پست و خراب .

29- ترانــه و موسیفی گــوش كـردن .

30- حـسـودی كــردن با دیگران .

31- بد گـمانـی نسبــت به مــسلـمانان .

32- راز كسـی را به دیگران افــشاء كـردن .

33- انـداخــتن نـجـاســـت و پـلـیدی در راه مـــردم .

34- امـام قرار دادن كسیــكه ، مردم از او راضــی نیسـتـنــد .

35- ضایح كردن وقت در چیزهای بـیهــوده و باطـل ( لــهو و لهــب ).

36- بی جهت به بام خانه وغیره بالا رفتن(طوریكه داخل خانه های مردم دیده شود).

37- خرید وفروش بعد از اذان نمازجمعه(وقت خطبه امام و ادای نمازجمعه) .

38- انجــام دادن كــاری در مسجد كه عبادت محسوب نمیشود .

39- بستن دندانها به سیــم طــلا ( از روی تكــبر و فخــر ) .

40- گــفتگـو و سخـن دنـیوی زدن در مــسجد .

41- پرورش ســگ ( بدون عــذر شرعــی ) .

42- نماز خواندن در اوقات مكــروه .

43- راه رفتـن با فــخر و تـكبر .

44- بردن بچه های كوچك و خوردسال و یا دیوانه به مسجد كه احتمال كثیف كردن مسجد باشد

ب)گناهان کبیره (گناهان بزرگ)

1-شرک و ریا

2-یاس از رحمت الهی

3-قنوط و بدگمانی از خدا

4-نترسیدن از قهر نهایی خداوند

5-آدم کشی

6-عقوق والدین

7-قطع رحم

8-خوردن مال یتیم

9-ربا خواری

10-زنا

11-لواط

12-قذف

13-شرابخواری

14-قمار

15-سرگرمی به آلات موسیقی

16-آوازه خوانی

17-دروغ

18-سوگند دروغ

19-گواهی دروغ

20-گواهی ندادن

21-پیمان شکنی

22-خیانت به امانت

23-دردی

24-کم فروشی

25-حرامخواری

26-بس حقوق

27-فرار از جهاد

28-تعرب بعد الهجره

29-کمک به ستمگران

30-یاری نکردن ستمدیدگان

31-سحر

32-اسراف

33-کبر ورزیدن

34-جنگ با مسلمانان

35-خوردن مردار و خوردن گوشت خوک

36-ترک نماز عمداٌ

37-زکات ندادن

38-استخفاف به حج

39-ترک یکی از واجبات

40-اصرار بر گناه و کوچک شمردن گناه

41-حیف در صیت

42-غیبت کردن

43-نمیمه

44-استهزاء به مومن

45-سبب و طعن

46-خوار کردن مومن

47-سرزنش و رسوا نمودن مومن

48-هجو مومن به شعر یا نثر

49-اذیت مومن

50-همسایه آزاری

51-مکر و نیرنگ

52-دوروئی

53-احتکار

54-حسد

55-دشمنی با مومن

56-مساحقه

57-قیادت و دنائت

58-استمناء

59-بدعت

60-حکم نا حق

61-جنگ در ماه حرام

62-بازداشتن از راه خدا

63-کفران نعمت

64-فتنه انگیزی

65-فروختن اسلحه به کفّار

66-بهتان و سوء ظن

67-هتک قرآن

68-هتک کعبه

69-هتک مساجد

70-هتک مشاهد و تربت حسینی

نکته:

بعضی اوقات گناهان صغیره نیز تبدیل به گناهان كبیره میشود. مانند مثال های ذیل ...

١- در صورتیكه شخص به انجام گناه صغیره اصرار ورزد.

٢- در صورتیكه شخص برانجام گناه صغیره خوشحال شود.

٣- در صورتیكه شخص پس از انجام گناه صغیره آنرا به مردم تعریف كند .

٤- در صورتیكه شخص گناه صغیره را كوچك و حقیر بشمارد.

٥- در صورتیكه گناه صغیره از روی تكبر در برابر دستورات الله «ج» باشد.

٦- در صورتیكه گناه صغیره از اشخاص متـقی و عالم سرزند.



جمعه 29 شهريور 1392برچسب:فضیلت و خواص سوره نور , :: 20:19 ::  نويسنده : امیرحسین

نور،بیست و چهارمین سوره قرآن است كه مدنی و 64 آیه دارد.
در فضیلت سوره نور از پیامبر گرامی اسلام روایت شده: هر كه سوره نور را قرائت نماید خداوند به تعداد تمام مردان و زنان مؤمن در گذشته و در آینده به او ده حسنه عنایت می كند.1
درباره یاد دادن سوره نور به اعضای خانواده از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله روایت شده: یكی از حقوق دختر بر پدر آن است كه سوره نور را به او تعلیم دهد.2
امام علی علیه السلام نیز در این باره فرمودند: سوره نور را به زنانتان بیاموزید كه در آن موعظه ها و پندهای نیكویی است.3
از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده است: مال ها و نیروهای جنسی خود را با تلاوت سوره نور محافظت كنید و زنانتان را با این سوره حفظ كنید، زیرا هر كس بر قرائت این سوره به صورت روزانه یا شبانه مداومت ورزد، هیچ یک از اهل خانه اش مرتكب زنا نخواهد شد و پس از مرگش هفتاد هزار فرشته الهی او را تا قبرش تشییع می كنند و برای او دعا و استغفار می كنند تا او را در قبرش كنند.4
آثار و بركات سوره نور
1) راهی برای جلوگیری از احتلام
از پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله نقل شده است: اگر فردی سوره نور را نوشته و در تشک خواب كه بر روی آن می خوابد، قرار دهد تا وقتی كه این نوشته در آن وجود دارد، دچار احتلام نمی شود و اگر آن را نوشته و با آب زمزم شسته و بنوشد، قدرت جماع از او زایل می شود. 5
2) درمان حیوان بیمار
مرحوم كفعمی در مصباح خود آورده است: اگر سوره نور را در طشت بنویسند و آن را با آب بشویند و حیوان بیمار از آن بنوشد و كمی از آن آب بر حیوان بپاشند بهبود می یابد.6
3) بازگشت فراری
برای بازگشت شخص فراری آیه 40 این سوره را بخواند.7
4) درمان ضعف چشم
اگر آیه 35 سوره نور را بنویسند و بشویند و از آن آب در چشم كشند تاریكی و ضعف او از بین برود



جمعه 29 شهريور 1392برچسب:فضیلت و خواص سوره فرقان , :: 20:19 ::  نويسنده : امیرحسین
فضیلت و خواص سوره فرقان

فرقان و نام دیگرش «تبارک»(1)، بیست و پنجمین سوره قرآن است كه مكی و 77 آیه دارد.
از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و سلم روایت شده است: هر كه سوره فرقان را قرائت نماید، در روز قیامت، در حالی مبعوث می شود كه به آمدن در قیامت ایمان داشته و هیچ شكی ندارد كه آنان كه در قبرند، مبعوث می شوند و بدون حسابرسی وارد بهشت می شود.(2)
امام كاظم علیه السلام نیز در این باره فرمودند: قرائت سوره فرقان را رها مكن، زیرا هر كس سوره فرقان را در را در شب تلاوت كند، خداوند هیچ وقت او را عذاب نمی كند و از او حسابرسی نمی كند و او را در فردوس اعلی منزل دهد.(3)
از پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده كه : هر كس این سوره را شب یا روز بخواند خانواده اش هرگز گرد فجور نگردند و چون بمیرد 70 هزار ملک او را همراهی كنند و اینها همه جهت او را دعا و استغفار كند تا او را در قبر نهند.(4)
آثار و بركات سوره
1) آسان شدن امر ازدواج
اگر فرد مجردی دوست دارد كه ازدواج كند سه روز روزه بگیرد و در هر شب آن پیش از رفتن به رختخواب 21 بار آیات 74 -76 سوره فرقان را بخواند و از خداوند بخواهد تا خواسته اش را برآورده سازد خداوند امر ازدواج او را آسان میكند.(5)
2) درمان تنگی نفس
به جهت تنگی نفس (آسم یا آلرژی) آیه 11 سوره فرقان را بخواند



جمعه 29 شهريور 1392برچسب:دعا برای تقویت اراده , :: 20:11 ::  نويسنده : امیرحسین

امام زین العابدین (ع) هرگاه آیه « یا ایها الذین امنوا اتقوالله و کونوا مع الصادقین (سوره توبه، آیه 119) را تلاوت می کرد. این دعا را می خواند: «اللهم ارفعنی فی اعلی درجات هذه الندبه و اعنی بعزم الاراده».

«خدایا مرا به بالاترین درجات این دعوت بالا ببرد، و با عطا کردن اراده ای استوار کمکم کن.»



جمعه 29 شهريور 1392برچسب:سوره نصر, :: 20:9 ::  نويسنده : امیرحسین

هر كس سوره نصر را قرائت نماید به او اجری مانند كسی كه در فتح مكه همراه با پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم جنگیده و به شهادت رسیده است داده می شود. وهر كس بعد از سوره حمد قرائت كند نمازش به بهترین وجه قبول است.



"نصر " یكصد و دهمین سوره قرآن كریم است كه مكی و 3 آیه دارد. این سوره را « تودیع»1 نیز نامیده اند.

سوره نصر را آخرین سوره نازل شده بر پیامبر اكرم صلی الله علیه و اله وسلم می دانند. عبدالله بن عمر می گوید: این سوره در اواسط ایام تشریق بر رسول خدا نازل شد كه سال وداع بود. وقتی سوره نصر نازل شد پیامبر فرمود: من امسال از دنیا می روم و در همان سال نیز از دنیا رفت.ایشان در آن سال وقتی معاذ بن جبل را به یمن می فرستاد به او فرمد: دیگر مرا نخواهی دید.2

رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم از زمان نزول این سوره تا هنگام وفاتش ذكر «سبحان الله» را زیاد می گفت و بسیار استغفار می كرد.

از ام سلمه روایت شده رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم در اواخر عمر شریفش نمی نشست و بر نمی خاست و هیچ حركتی نمی كرد مگر اینگه می گفت: «سبحان الله و بحمده و استغفرالله و اتوب الیه» از علت این كار پرسیدم ایشان فرمودند: من به این كار فرمان داده شده ام و آنگاه سوره نصر را قرائت فرمود.3

در فضیلت این سوره از امام صادق علیه السلام روایت شده: هر كس سوره نصر را در نمازهای مستحبی یا واجب خود قرائت نماید خداوند او را بر تمام دشمنانش یاری می كند و در روز قیامت در حالیی می آید كه همراه او كتابی گویا است و خداوند این كتاب را از درون قبرش بیرون می آورد و در آن مایه امان از گرمای آتش جهنم است. او در روز قیامت بر چیزی عبور نمی كند مگر اینكه بشارتش می دهد و او را به هر خیری خبر می دهد تا اینكه وارد بهشت شود. برای قاری این سوره در دنیا اسباب خیر فراهم است به حالتی كه كسی ندیده و به قلبش خطور نكرده است.4

از معصوم روایت شده است: هر كس سوره نصر را در نماز نافله اش یا در هنگام زوال خورشید روز جمعه بخواند و دعا كند خداوند دعایش را مستجاب می كند
از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده است: هر كس سوره نصر را قرائت نماید به او اجری مانند كسی كه در فتح مكه همراه با پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم جنگیده و به شهادت رسیده است داده می شود. وهر كس بعد از سوره حمد قرائت كند نمازش به بهترین وجه قبول است.5

همچنین اگر در نماز بعد از سوره «حمد» 7 مرتبه سوره نصر را بخواند نمازش مورد قبول واقع شده و نمازگزاردن در سر وقت آن برایش دوست داشتنی می شود.6

هم چنین از ایشان روایت شده است: هر كس در شب سیزدهم رجب ده ركعت نماز بخواند و در هر ركعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره نصر را بخواند خداوند در بهشت قصری برای او بنا می كند كه طول و عرضش هفت برابر بیشتر از دنیاست. 7

ونیز در نماز شب نهم شعبان فرموده است: هر كس در این شب چهار ركعت نماز بخواند در هر ركعت بعد از حمد 10 مرتبه سوره نصر را بخواند خداوند بدنش را بر آتش حرام می كند و به واسطه هر آیه ثواب ده شهید از شهدای بدر و ثواب عالمان دین را به او خواهد داد.8

آثار و بركات سوره

1) استجابت دعا
از معصوم روایت شده است: هر كس سوره نصر را در نماز نافله اش یا در هنگام زوال خورشید روز جمعه بخواند و دعا كند خداوند دعایش را مستجاب می كند.9

2) یاری كردن خداوند در برابر دشمنان
هر كس سوره نصر را در نمازهای واجب یا مستحب بخواند خداوند او را در مقابل همه دشمنانش یاری می كند



جمعه 29 شهريور 1392برچسب:سوره کوثر, :: 20:8 ::  نويسنده : امیرحسین

هر كس در نمازهاي واجب يا مستحب خود سوره كوثر را قرائت نمايد خداوند از آب حوض كوثر به او بنوشاند و كنار درخت طوبي همجوار رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم خواهد شد.


محتواي سوره
سوره كوثر در مكه نازل شده و داراي 3آيه است. كلمه كوثر به معني خير فراوان است. در اينكه منظور از كوثر، نهري است در بهشت، يا حوضي در محشر، يا ذريه و فرزندان زياد، يا علماي امت، يا نبوت و قرآن، يا علم و حكمت ‏يا... نظريه هاي گوناگوني وجود دارد.


شأن نزول سوره
در شان نزول اين سوره مى خوانيم : "عاص بن وائل "كه از سران مشركان بود پيغمبراكرم (ص) را بـه هـنـگام خارج شدن از مسجدالحرام ملاقات كرد, و مدتى باحضرت گفتگو نمود, گروهى از سران قريش در مسجد نشسته بودند و اين منظره رااز دور مشاهده كردند, هنگامى كه "عاص بن وائل " وارد مسجد شد به او گفتند: با كه صحبت مى كردى ؟ گفت : با اين مرد "ابتر"

تـوضـيـح ايـن كه : پيغمبراكرم (ص) دو فرزند پسر از بانوى اسلام خديجه داشت : يكى "قاسم " و ديـگرى "طاهر" كه او را "عبداللّه "نيز مى ناميدند و اين هر دو در مكه از دنيا رفتند, و پيغمبر اكرم (ص) فاقد فرزند پسر شد اين موضوع زبان بدخواهان قريش را گشود و كلمه "ابتر" (يعنى بلاعقب ) را براى حضرتش انتخاب كردند، فكر مى كردند با رحلت پيغمبراكرم (ص) برنامه هاى او به خاطر نداشتن فرزند ذكور تعطيل خواهد شد و خوشحال بودند.

قـرآن مـجـيـد نـازل شـد و بـه طرز اعجازآميزى در اين سوره به آنها پاسخ گفت و خبر داد كه دشـمـنـان او ابـتر خواهند بود و برنامه اسلام و قرآن هرگز قطع نخواهدشد, بشارتى كه در اين سوره داده شده از يكسو ضربه اى بود بر اميدهاى دشمنان اسلام و از سوى ديگر تسلى خاطرى بود بـه رسـول اللّه (ص) كه بعد از شنيدن اين لقب زشت و توطئه دشمنان قلب پاكش غمگين و مكدر شده بود.

امام صادق عليه السلام نيز نقل شده استك هر كس سوره كوثر را در شب جمعه پس از نمازي كه در نيمه شب مي خواند صد مرتبه بخواند به اذن خدا رسولش را در خواب خواهد ديد

فضيلت و خواص سوره كوثر
مفسران قرآن كريم گفته اند: اين سوره در شأن و منزلت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها نازل شده است.1
قرآن حكيم


روزي پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم را ديدند كه در حال تبسم بود پرسيدند: اي رسول خدا چه چيزي موجب خنده شما شده است؟ فرمود: سوره اي بر من نازل شده است و بعد سوره كوث را قرائت نمودند و گفتند: آيا مي دانيد كوثر چيست؟ گفتند خدا و رسولش آگاهترند. پيامبر فرمود: كوثر نهري در بهشت است كه خداوند با ان مرا به خير كثيري وعده داده است و آن حوض من است كه امتم در كنار آن بر من وارد مي شوند.2

در فضيلت اين سوره از رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله وسلم روايت شده است : هر كس سوره كوثر را تلاوت نمايد خداوند از آب نهرهاي بهشت به او مي نوشاند و اجر و پاداش او به اندازه تمامي قرباني هاي روز عيد قربان است. 3

از امام صادق عليه السلام نيز نقل شده است: هر كس در نمازهاي واجب يا مستحب خود سوره كوثر را قرائت نمايد خداوند از آب حوض كوثر به او بنوشاند و كنار درخت طوبي همجوار رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم خواهد شد.4

آثار و بركات سوره

1) ديدن رسول خدا صلي الله عليه وآله در خواب
از رسول خدا صلي الله عليه و اله وسلم روايت شده: هر كس سوره كوثر را در شب جمعه 100مرتبه تلاوت نمايد رسول خدا را درخواب خواهد ديد.5

به همين مضمون از امام صادق عليه السلام نيز نقل شده استك هر كس سوره كوثر را در شب جمعه پس از نمازي كه در نيمه شب مي خواند صد مرتبه بخواند به اذن خدا رسولش را در خواب خواهد ديد.6

2) براي دور كردن افراد از خود
اگر بخواهي كسي را از خود دور كني 9 مرتبه سوره كوثر را بخوان و به جانب او بدم به اختيار خود راه كج مي كند و مي رود.7

ختم مجرب

براي غنا و توانگري
روز چهارشنبه 40 مرتبه سوره كوثر را به نيت ثروت و توانگري بخواند.8



درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

Alternative content