امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 

گرانترین خانه جهان در تهران

ارزشمندترین خانه جهان به واسطه داشتن اشیای تاریخی و گرانبها به گرانترین خانه جهان در سالهای دهه 30 و 40 توسط پروفسور پوپ مورخ آمریکایی که مقاله ای با عنوان بررسی هنرهای ایران در مجله "سپید و سیاه" نوشته بود، معروف شد و هنوز هم جزو یکی از منحصر به فردترین خانه های ایران و جهان است.

"موزه مقدم" درست در میان های و هوی بازار خرید و رفت و آمد مردم به بانک مجاورش قرار دارد همین که از ورودی هشتی خانه وارد شوی، زندگی ماشینی را پشت سر می گذاری. دیوارهای این خانه اجازه ورود این همه هیاهو را به حریم خانه که ارزشمندترین خانه جهان نام دارد، نمی دهد.

گرانترین خانه جهان در تهران

این خانه متعلق به محسن مقدم پسر کوچکتر احتساب الملک شهردار دوره ناصر الدین شاه قاجار است.

محسن از کودکی به نقاشی علاقه زیادی نشان می داد در مکتب کمال الملک نقاشی یاد گرفت حتی در تابلوی معروف کمال الملک از کلاس درشس نیز محسن مقدم به تصویر کشیده شده است محسن برای تحصیل نقاشی به همراه برادرش حسن، به سوئیس رفت و در زمان جنگ جهانی دوم برگشت اما دومین بار برای یادگیری باستان شناسی و تاریخ سفر کرد و این بار با دست پر همراه گروه های باستان شناسی در برخی از محوطه های تاریخی مانند دیلمان و شوش به کاوش و نظارت و بازرسی پرداخت.

گرانترین خانه جهان در تهران

او جزو اولین باستان شناسان ایرانی بود که به همراه اساتید باستان شناسی در محوطه های تاریخی فعالیت می کرد.

مقدم از شاگردان استاد کمال الملک، باستان شناس و مؤسس دانشگاه هنرهای زیبا و استاد دانشگاه تهران بود که با همسر فرانسوی زبانش تصمیم گرفتند همه هم و غم خود را برای برپا کردن یک موزه از اشیای گرانبهایی که در حال از بین رفتن است بگذارند.

گرانترین خانه جهان در تهران

زوج باسواد عمارت مقدم از همان سالهای ابتدایی ازدواجشان تصمیم میگیرند که هیچ وقت ازدواج نکنند آنها نگهداری از اشیای تاریخی موجود در خانه شان را فرزندان خود می پنداشتند که باید برای نسلهای بعد نگهداری شوند.

خانه ای که اکنون به عنوان موزه مقدم از آن یاد می شود از خانه های مجلل دوره قاجار و دارای بخش های اندرونی و بیرونی است اما در کنار تمام اجزای این عمارت مجلل، کاشی های زرین فام و گرانبهایی را می توان یافت که مقدم برای پاسداری از آنها، جایی مناسب را در دیوار برای آنها در نظر گرفته بود تا از آسیب در امان بمانند برخی از این کاشی ها در دنیا منحصر به فرد هستند.

گرانترین خانه جهان در تهران

اما کلکسیون پارچه استاد مقدم نیز جزو یکی از کلکسیون های پارچه در دنیاست این پارچه های قیمتی اکنون به صورت فریز شده در داخل مجموعه نگهداری می شود امکان بازدید عموم از آنها وجود ندارد جز یکی از پارچه ها که آن هم درون قاب شیشه ای نگهداری می شود.

گرانترین خانه جهان در تهران

در کنار تمام در و دیوارهای کاشی کاری شده و زیبای عمارت مقدم، اتاق کوچکی راه ورودی به زیرزمین خانه است که تمام در و دیوار آن با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و صدف و مرجان های زیبا نقش داده شده است.مقدم در دفترچه خاطراتش نحوه بدست آوردن بسیاری از اشیای تاریخی موجود در این خانه را شرح داده و گفته که یا آنها را از دستفروش های بازار و یا از مالکانی که قصد تخریب خانه های تاریخی خود را با تمام ملحقاتش داشتند خریده است.برخی دیگر از این اشیا درحال خروج از کشور بودند و یا در حراجی های کشورهای بیگانه دست به دست می شدند که مقدم با ثروت خانوادگی اش آنها را خریده و به ایران برگردانده است.

گرانترین خانه جهان در تهران

اما بسیاری دیگر از این اشیای تاریخی توسط سفرا و فرهنگیانی که مهمان مقدم بودند به این خانواده هدیه داده شده است مانند اشیایی که حدس زده می شود از بیت المقدس به او هدیه شده است.

اما در بین تمام این آثار برخی مانند سفال قرمز رنگ چشمه علی که متعلق به هزاره پنجم قبل از میلاد است، قدمت زیادی دارد که هیچ کس نمی داند چطور سر از این خانه در آورده است، به همین دلیل اداره کل موزه های دانشگاه تهران که اکنون مدیریت این موزه را بر عهده دارد می خواهد به بررسی مبدا این اشیا بپردازد.

مقدم در سال 1351 خانه پدری خود را با تمام آثار ارزشمندش وقف دانشگاه تهران کرد ا اینکه در سال 1366 دار فانی را وداع گفت.

پس از مرگش نیز همسرش در سال 69 تولیت موزه را در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار داد و سرانجام پس از چند سال عملیات مرمت، در مرداد ماه سال 88 در این خانه به روی بازدیدکنندگان گشوده شد.

 



در زندگی مهم این  نیست که به ایده آل زندگی تان برسید بلکه مهم این است که در مسیر رسیدن به ایده آل زندگی تان حرکت کنید . الهی قمشه ای

 ********************
احوال پرسی های ما بصورت تعارف درآمده و سریع تمام می شود ولی وقتی می گوییم حال تو چطوره؟ یعنی واقعاً دلم می خواهد بدانم و می خواهم بیایم در زندگی تو و بدانم چه نیازی داری؟ ما اگر واقعا حال هم را بپرسیم خیلی ازمشكلات حل می شود. الهی قمشه ای


********************
 آدم فقط وقتی گول می خورد كه صاف نیست وگرنه نمی شودكه انسان فرق دروغ با راست رانفهمد چون دروغ خیلی طعم و بو و مزه اش با راست فرق می كند،بوی كبر و بوی حرص و بوی آز درسخن گفتن بیاید چون پیاز ،آنچان كه اگر شامه ظاهری ماسالم باشد بوی پیاز را می توانیم تشخیص دهیم،اگرشامه باطنی ما هم سالم باشدمی توانیم تشخیص دهیم و می توانیم اطلاعات رابگیریم . الهی قمشه ای

********************
شما رهبر ارکستر سمفونیک افكار و احساسات خویشید. نباید گامهای خود را با صدای طبل و شیپور دیگران هماهنگ كنید. گوش به نوای درون خود بسپارید. نواهایی كه از درونتان بر میخیزد را هدایت كنید. الهی قمشه ای


********************
 ما موجودات خاكی نیستیم كه به بهشت می رویم. ما موجودات بهشتی هستیم كه از خاك سر بر آورده ایم. الهی قمشه ای


********************
 تنها مانع موجود بر سر شادمانی و نشاط، اعتقاد شما به وجود مانع بر این راه است. به همین دلیل راه را اشتباه می روید و گرفتار مشكل می شوید. الهی قمشه ای


********************
 وقتی یک دانه ی گیاه میکاری، هزاران هزار دانه میشود، همه اش برای تو.وقتی یک گل به کسی میدهی، هزاران هزار گل از دیگران میگیری؟ می دانی عزیز ، تو روی گنج داری زندگی میکنی و امیدوارم این را بدانی. الهی قمشه ای


********************
 سلیمان باش و دستور بده. به خشمت بگو : برو اونطرف وایسا. برو و بر سر تكبرم خالی شو. به قهرت بگو: شما بفرمایید و بین من و جناب دروغ قهر برقرار كنید. به دیو درونت قاطعانه بگو: نـــــــــه ، من غلام ِ تو نیستم. تو غلام منی. مانند سلیمان مُـلك وجودت را فرمانروایی كن. الهی قمشه ای


 ********************
خیلی خوب است كه انسان زیباییها و خوبی ها ر استایش كند و خوبیهای مردم رابیان كند آنوقت اگراین ستایش برای خودحق باشد برمی گردد به حق ولی اگراین ستایش رابرای این كردكه به یك چیز دنی وحقیری برسد آنوقت این ستایش مانع میشود بین انسان وحق ونشانه دلبستگی به این دنیا است. الهی قمشه ای


********************
 مشکل فرصتیست تا چیزی مسی در وجودت را به طلای ناب تبدیل کنی . الهی قمشه ای


********************
 کسی که بینایی را خلق کرده است، یقینا بیناست . یک کور نمی تواند بینایی را خلق کند. پس او تو را می بیند. از او کمک بخواه   الهی قمشه ای

 ********************
انسانها معمولا ما را تشویق می کنند که به بهای از دست دادن کنجکاوی، احتیاط را بر گزینیم و به قیمت از دست دادن ماجراجویی ، به امنیت متوسل شویم، از مجهولات بپرهیزیم و پا به وادی ناشناخته ها نگذاریم. ولی به این حقیقت توجه کنیم که زندگی که در آن لذت کشف کردن نباشد، حتما طعمی امتحان شده دارد و تکراریست...بروید و عالمهای ناشناخته را در وادی علم، هنر و موسیقی کشف کنید و لذت ببرید . الهی قمشه ای


 ********************
هیچ دعائی بالاتر از این نیست که خدا ما را از خودش دور نکند و هیچ دردی هم بالاتر از درد هجران نیست .الهی قمشه ای


********************
اگر می گویند ذکر کنید ، منظور این نیست که یک تسبیح دستمون بگیریم و بگوییم: یا الله ، یا رحمان ، یا رحیم و ... ،اسم ببریم!  اینها ذکر نیست.  ذکر اینست که او در کل زندگی ما حضور داشته باشه.اگر یک اسم خدا جمیل است، پس باید در معماریمان باشد، توی رفتارهایمان باشد، تو لباسمون باشد تو ظاهر و باطنمون باید باشد، تو صحبت کردنمون باید باشد.   کو جمیل!؟ که تو می گویی من ذاکرم!    هر کس ذاکر نباشد به اسماء الله زندگیش سخت می شود، معیشتش تنگ می شود . الهی قمشه ای



شنبه 11 آبان 1392برچسب:گیاهان دارویی, :: 19:51 ::  نويسنده : امیرحسین
بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، متخصصان علم تغذیه بهترین مواد غذایی را معرفی کرده اند:
لیموترش
تنها یک عدد لیموترش، بیش از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند و باعث افزایش کلسترول مفید و تقویت استخوان می شود. فلاونوئید موجود در لیموترش مانع از رشد سلول های سرطانی و عملکرد ضد التهابی آن می شود. نتایج بررسی ها نشان می دهد، افزودن آب یا یک برش لیمو به چای، باعث افزایش 80 درصدی توان بدن در جذب آنتی اکسیدان موجود در چای می شود.

کلم بروکلی
یک ساقه متوسط کلم بروکلی بیش از 100 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین K و تقریباً200 درصد نیاز بدن به ویتامین C را تامین می کند. این دو ویتامین، ماده مغذی برای شکل گیری استخوان به حساب می آیند. باید این گیاه را به شکل خام مصرف کرد زیرا در صورت بخارپز یا آب پز کردن این سبزی تنها66 درصد مواد مغذی آن باقی می مانند.

شکلات تلخ
مصرف روزانه شکلات تلخ فشار خون را در افراد سالم کاهش می دهد. پودر کاکائو غنی از فلاونوئید نوعی آنتی اکسیدان کاهش دهنده کلسترول مضر و افزایش دهنده کلسترول مفید است. هر یک تخته شکلات تلخ حاوی 53.5 میلی گرم فلاونوئید است در حالی که شکلات شیری حاوی کمتر از 14 میلی گرم فلاونوئید است.

ماهی سالمون
این ماهی منبع عالی اسید چرب امگا-3 است که با کاهش خطر افسردگی، بیماری قلبی و سرطان ارتباط دارد. حدود 84 گرم ماهی سالمون، 50 درصد نیاز روزانه بدن به نیاسین یا ویتامین B3 را تامین می کند. نیاسین در پیشگیری از آلزایمر و تقویت حافظه موثر است. مصرف ماهی های رودخانه های آزاد و دریایی بهتر از ماهی های پرورشی است.

گردو
گردو نسبت به دیگر مغزهای خوراکی حاوی بیشترین میزان اسید چرب امگا-3 است. امگا-3، باعث بهبود خلق و خو می شود. از طرفی این چربی، با سرطان مقابله و از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند. خوردن مقداری گردو به عنوان دسر الگوی خواب را تنظیم می کند، زیرا این مغز خوراکی حاوی آنتی اکسیدانی به نام ملاتونین است.

آ ووکادو
این میوه سرشار از چربی های سالم است و تا 22 درصد کلسترول خون را کاهش می دهد. تنها یک عدد آووکادو حدود بیش از نیمی از فیبر و 40 درصد از فولات مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. فولات، خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد و افزودن آن به سالاد باعث افزایش جذب 3 تا 5 برابری مواد مغذی مانند بتاکاروتن می شود.

سیر
سیر یک ماده ضد بیماری قوی است که مانع از رشد باکتری ها از جمله ای کولای می شود.«آلیسین» نوعی ترکیب در سیر دارای خاصیت مهم ضد التهابی است و در کاهش دادن کلسترول خون موثر است. توجه داشته باشید سیر تازه له شده، بیشترین میزان آلیسین را رها می کند. همچنین پخت بیش از 10 دقیقه سیر، باعث از بین رفتن مواد مغذی آن می شود.

اسفناج
حاوی لوتئین و گزانتین است که هر دو از آنتی اکسیدان های مهم و تقویت کننده چشم است. نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد اسفناج از تمامی میوه ها و سبزیجاتی که با سرطان مقابله می کنند، موثرتر است.

لوبیا
مصرف حبوبات از جمله لوبیا، عدس و نخود به میزان 4 بار در هفته خطر بیماری قلبی را تا 22 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این، خطر بروز سرطان سینه نیز کاهش می یابد.هر چه رنگ لوبیا تیره تر باشد، مقدار آنتی اکسیدان آن بیشتر است. به عنوان مثال، پوست لوبیا سیاه 40 برابر آنتی اکسیدان بیشتری از پوست لوبیا سفید دارد.

سیب زمینی
هر یک عدد سیب زمینی حاوی 66 میکروگرم فولات تشکیل دهنده استخوان است که تقریباً در یک پیمانه اسفناج یا کلم بروکلی وجود دارد. مصرف روزانه یک عدد سیب زمینی شیرین، به تامین ویتامین A مورد نیاز بدن کمک می کند.


شنبه 11 آبان 1392برچسب:خدا,شیطان, :: 19:49 ::  نويسنده : امیرحسین

مردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش را در خانه خدا (مسجد) بخواند.
لباس پوشید و راهی خانه خدا شد.
در راه به مسجد، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد،
خودش را پاک کرد و به خانه برگشت.
مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد و
در همان نقطه مجدداً زمین خورد!
او دوباره بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. یک بار دیگر لباسهایش
را عوض کرد و راهی خانه خدا شد.
در راه به مسجد، با مردی که چراغ در دست داشت برخورد کرد و نامش را پرسید.
مرد پاسخ داد: (( من دیدم شما در راه به مسجد دو بار به زمین افتادید.))،
از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را روشن کنم.
مرد اول از او بطور فراوان تشکر می کند و هر دو راهشان را به طرف مسجد
ادامه می دهند. همین که به مسجد رسیدند، مرد اول از مرد چراغ بدست
در خواست می کند تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند.
مرد دوم از رفتن به داخل مسجد خودداری می کند.
مرد اول درخواستش را دوبار دیگر تکرار می کند و مجدداً همان جواب را می شنود.
مرد اول سوال می کند که چرا او نمی خواهد وارد مسجد شود و نماز بخواند.
مرد دوم پاسخ داد: ((من شیطان هستم.)) مرد اول با شنیدن این جواب جا خورد.
شیطان در ادامه توضیح می دهد:
((من شما را در راه به مسجد دیدم و این من بودم که باعث زمین خوردن شما شدم.))
وقتی شما به خانه رفتید، خودتان را تمیز کردید و به راهمان به مسجد برگشتید،
خدا همه گناهان شما را بخشید. من برای بار دوم باعث زمین خوردن شما شدم
و حتی آن هم شما را تشویق به ماندن در خانه نکرد، بلکه بیشتر به راه مسجد برگشتید.
به خاطر آن، خدا همه گناهان افراد خانواده ات را بخشید. من ترسیدم که اگر یک بار دیگر
باعث زمین خوردن شما بشوم، آنگاه خدا گناهان افراد دهکده تان را خواهد بخشید.
بنا براین، من سالم رسیدن شما را به خانه خدا (مسجد) مطمئن ساختم.
داستان:
کار خیری را که قصد دارید انجام دهید به تعویق نیاندازید. زیرا هرگز نمی دانید
چقدر اجر و پاداش ممکن است ازمواجه با سختی های در حین تلاش به انجام کار خیر
دریافت کنید. پارسائی شما می تواند خانواده و قوم تان را بطور کلی نجات بخشد.
این کار را انجام دهید و پیروزی خدا را ببینید.
اگر ارسال این پیام شما را به زحمت می اندازد یا وقتتان را زیاد می گیرد،
پس آن کار را نکنید. اما پاداش آن را که زیاد است نخواهید گرفت. آیا آسان نیست
که فقط کلید “ارسال” را فشار دهید و این پاداش را دریافت کنید؟
ستایش خدایی را است بلند مرتبه



شنبه 11 آبان 1392برچسب:جوانی, :: 19:39 ::  نويسنده : امیرحسین

الإمام علی علیه‏السلام :

أربَعَةُ أشیاءَ لا یَعرِفُ قَدرَها إلاَّ أربَعَةٌ : الشَّبابُ لا یَعرِفُ قَدرَهُ إلاَّ الشُّیوخُ وَالعافِیَةُ لا یَعرِفُ قَدرَها إلاَّ أهلُ البَلاءِ ، وَالصِّحَةُ لا یَعرِفُ قَدرَها إلاَّ المَرضى ، وَالحَیاةُ لا یَعرِفُ قَدرَها إلاَّ المَوتى

امام على علیه‏السلام : ارزش چهار چیز را جز چهار گروه نمى‏شناسند :[ارزش ]جوانى را جز پیران نمى‏شناسند؛[ارزش] آرامش (آسایش) را جز گرفتاران نمى‏شناسند ؛ [ارزش] سلامت را جز بیماران نمى‏شناسند ، و[ارزش] زندگى را جز مُردگان نمى‏دانند

------------------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام : شَیئانِ لا یَعرِفُ فَضلَهُما إلاّ مَن فَقَدَهُمَا : الشَّبابُ ، وَالعافِیَةُ . 

امام على علیه‏السلام : برترى (ارزشِ) دو چیز را جز آنان كه آنها را از دست دهند ، نمى‏شناسند : جوانى و آرامش .

-------------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام ـ فِی الدّیوانِ المَنسوبِ إلَیهِ ـ :
شَیئانِ لَو بَكَتِ الدِّماءَ عَلَیهِماعَینانِ حَتّى تُؤذِنا بِذَهابِ
لَم تَبلُغَا المِعشارَ مِن حَقَّیهِمافَقدُ الشَّبابِ وفُرقَةُ الأَحبابِ 

امام على علیه‏السلام ـ در دیوان منسوب به ایشان ـ :
دو چیز است كه اگر دیدگان ، بر آن خون بگِریند /
تا به مرز كورى برسند ،
به یكْ‏دهمِ سزایشان نرسیده‏اند : /
ازدست دادن جوانى و جدایىِ دوستان!

----------------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام ـ فِی الدّیوانِ المَنسوبِ إلَیهِ ـ :
بَكَیتُ عَلى شَبابٍ قَد تَوَلّىفَیالَیتَ الشَّبابَ لَنا یَعودُ
فَلَو كانَ الشَّبابُ یُباعُ بَیعالأََعطَیتُ المُبایِعَ ما یُریدُ
ولكِنَّ الشَّبابَ إذا تَوَلّىعَلى شُرَفٍ فَمَطلَبُهُ بَعیدُ 

امام على علیه‏السلام ـ در دیوان منسوب به ایشان ـ :
بر جوانى ، چون كه بگذشت ، گریستم /
كاش جوانى به سوى ما باز مى‏گشت!
اگر جوانى به فروش مى‏رسید /
به فروشنده‏اش هر چه مى‏خواست ، مى‏دادم .
لیكن جوانى چون بر ستیغ كوه‏ها نشیند /
به‏دست آوردنش دشوار است .

-----------------------------------------------------

الإمام علی علیه‏السلام : بادِر شَبابَكَ قَبلَ هَرَمِكَ ، وصِحَّتَكَ قَبلَ سُقمِكَ . 

امام على علیه‏السلام : جوانى‏ات را پیش از پیرى ، وتندرستى‏ات را پیش از بیمارى دریاب .

-------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام : بادِرِ الفُرصَةَ قَبلَ أن تَكونَ غُصَّةً . 

امام على علیه‏السلام : فرصت را پیش از آن كه اندوه گردد ، دریاب

------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام : ما أقرَبَ الدُّنیا مِنَ الذَّهابِ وَالشَّیبَ مِنَ الشَّبابِ . 

امام على علیه‏السلام : چه نزدیك است دنیا به نابودى ، و جوانى به پیرى!

---------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام : ما أنزَلَ المَوتَ حَقَّ مَنزِلَتِهِ مَن عَدَّ غَداً مِن أجَلِهِ . 

امام على علیه‏السلام : آن كه فردا را از عمر خویش بشمارد ، مرگ را در جاى شایسته‏اش قرار نداده است .

-------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام ـ فی قَولِ اللّه‏ِ عز و جل «وَ لاَ تَنسَ نَصِیبَكَ مِنَ الدُّنْیَا»  ـ : لا تَنسَ صِحَّتَكَ وقُوَّتَكَ وَفَراغَكَ وشَبابَكَ ونَشاطَكَ أن تَطلُبَ بِهَا الآخِرَةَ . 

امام على علیه‏السلام ـ درباره آیه (و سهم خود را از دنیا فراموش مكن) ـ : [یعنى ]سلامت ، توانایى ، فرصت ، جوانى و شادابى‏ات را فراموش مكن ، تا با آنها ، آخرت را به دست آورى

-----------------------------------------------------

الإمام علی علیه‏السلام : لا یَزالُ العَقلُ وَالحُمقُ یَتَغالَبانِ عَلَى الرَّجُلِ إلى ثَمانِیَ عَشرَةَ سَنَةً فَإِذا بَلَغَها غَلَبَ عَلَیهِ أكثَرُهُما فیهِ . 

امام على علیه‏السلام : خِرد و نادانى تا هجده سالگى در آدمى در نَبَردند . وقتى آدمى به آن سن رسید ، هر كدام بیشتر باشد ، بر او غلبه مى‏یابد

-----------------------------------------------------

الإمام علی علیه‏السلام ـ فِی الحِكَمِ المَنسوبَةِ إلَیهِ ـ : تَعَلَّمُوا العِلمَ صِغارا تَسودوا بِهِ كِبارا . 

امام على علیه‏السلام ـ در حكمت‏هاى منسوب به ایشان ـ : علم را در كَمْ‏سالى بیاموزید ، تا در بزرگ سالى بدان بزرگى كنید .

---------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام : مَن لَم یُجهِد نَفسَهُ فی صِغَرِهِ لَم یَنبُل فی كِبَرِهِ . 

امام على علیه‏السلام : آن كه در كَمْ سالى ، خود را [براى تحصیل دانش و فضیلت ]به كوشش وادار نسازد ، در بزرگ‏سالى به برترى(فضل) نمى‏رسد .

---------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام ـ فِی الحِكَمِ المَنسوبَةِ إلَیهِ ـ : مُرُوا الأَحداثَ بِالمِراءِ وَالجِدالِ ، وَالكُهولَ بِالفِكرِ ، وَالشُّیوخَ بِالصَّمتِ . 

امام على علیه‏السلام ـ در حكمت‏هاى منسوب به ایشان ـ : جوانان را به مباحثه و جدال [علمى] ، و میان‏سالان را به اندیشیدن ، و پیران را به سكوت ، فرمان دهید .

---------------------------------------------------

الإمام علی علیه‏السلام ـ فی وَصِیَّتِهِ لاِبنِهِ الحَسَنِ علیه‏السلام ـ : إنَّما قَلبُ الحَدَثِ كَالأَرضِ الخالِیَةِ ما اُلقِیَ فیها مِن شَیءٍ قَبِلَتهُ فَبادَرتُكَ بِالأَدَبِ قَبلَ أن یَقسُوَ قَلبُكَ ، وَیشتَغِلَ لُبُّكَ . 

امام على علیه‏السلام ـ در وصیّت به فرزندش حسن علیه‏السلام ـ : همانا دلِ جوان ، مانند زمینِ كشت‏ناشده است . آنچه در آن افكنده شود ، مى‏پذیرد . از این رو ، پیش از آن كه دلت سخت گردد و خِردت سرگرم شود ، به تربیت تو همّت گماشتم .

----------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام ـ فی وَصِیَّتِهِ لاِبنِهِ الحَسَنِ علیه‏السلام ـ : وأجمَعتُ عَلَیهِ مِن أدَبِكَ أن یَكونَ ذلِكَ وأنت مُقبِلُ العُمُرِ ، وَمُقتَبَلُ الدَّهرِ ، ذو نِیَّةٍ سَلیمَةٍ ، ونَفسٍ صافِیَةً . 

امام على علیه‏السلام ـ در وصیّت به فرزندش حسن علیه‏السلام ـ : [و آن گاه كه] بر تربیت تو همّت گماشتم ، چنان دیدم كه در عنفوان جوانى و بهار زندگى‏ات هستى كه نیّتى درست و نهادى پاكیزه دارى .

---------------------------------------------------

الإمام علی علیه‏السلام : أصحابُ المَهدِیِّ شَبابٌ لا كُهولٌ فیهِم إلاّ مِثلَ كُحلِ العَینِ وَالمِلحِ فِی الزّادِ وَأقَلُّ الزّادِ المِلحُ . 

امام على علیه‏السلام : یاران مهدى(عج) جوان‏اند و كهن‏سالان ، در میان آنان ، اندك‏اند ، مانند سرمه در چشم و نمك در زاد و توشه ، كه كمترین قسمت توشه ، نمك است .

----------------------------------------------------

الإمام علی علیه‏السلام : ما مِن حَرَكَةٍ إلاّ و أنتَ مُحتاجٌ فیها إلى مَعرِفَةٍ . 

امام على علیه‏السلام : هیچ فعّالیتى نیست ، مگر آن كه تو در آن ، نیازمندِ شناختى

-----------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام : یا مَعشَرَ الفِتیانِ، حَصِّنوا أعراضَكُم بِالأَدَبِ ودینَكُم بِالعِلمِ . 

امام على علیه‏السلام : اى جوانان! آبروى خویش را با ادب (تربیت) ، و دین خویش را با دانش ، نگه‏دارید

--------------------------------------------------

 عنه علیه‏السلام ـ فِی الحِكَمِ المَنسوبَة إِلَیهِ ـ : أولَى الأَشیاءِ أن یَتَعَلَّمَهَا الأَحداثُ الأَشیاءُ الَّتی إذا صاروا رِجالاً اِحتاجوا إلَیها . 

امام على علیه‏السلام ـ در حكمت‏هاى منسوب به ایشان ـ : نخستین چیزهایى كه جوانان مى‏باید آنها را بیاموزند ، كارهایى است كه در بزرگى بِدان نیازمند مى‏شوند .

------------------------------------------------

عنه علیه‏السلام ـ فِی الحِكَمِ المَنسوبَةِ إلَیهِ ـ : لا تَقسِروا أولادَكُم عَلى آدابِكُم ، فَإِنَّهُم مَخلوقونَ لِزَمانٍ غَیرِ زِمانِكُم . 

امام على علیه‏السلام ـ در حكمت‏هاى منسوب به ایشان ـ : فرزندانتان را بر روش و آداب خویش ، مجبور مسازید؛ زیرا آنان ، براى زمانى دیگر ، جز زمان شما ، آفریده شده‏اند .

---------------------------------------------

الإمام علی علیه‏السلام ـ فی كِتابِهِ لِوَلَدِهِ الحَسَنِ علیه‏السلام ـ : وأن أبتَدِئَكَ بِتَعلیمِ كِتابِ اللّه‏ِ عز و جلوتَأویلِهِ وَشرائِعِ الإِسلامِ وَأحكامِهِ . 

امام على علیه‏السلام ـ در نامه‏اى به فرزندش حسن علیه‏السلام ـ : و این كه نخست ، به تو كتاب خدا را بیاموزم و تفسیر قرآن و شریعت اسلام و احكام آن را به تو تعلیم دهم

----------------------------------------------

الإمام علی علیه‏السلام ـ فِی الحِكَمِ المَنسوبَةِ إلَیهِ ـ : إذا عاتَبتَ الحَدَثَ فَاترُك لَهُ مَوضِعا مِن ذَنبِهِ لِئَلاّ یَحمِلَهُ الإِخراجُ عَلَى المُكابَرَةِ . 

امام على علیه‏السلام : ـ در حكمت‏هاى منسوب به ایشان ـ : هرگاه جوان را سرزنش مى‏كنى ، از برخى گناهان درگذر تا سرزنش ، او را به سرسختى (مقابله) وادار نكند

-----------------------------------------------

عنه علیه‏السلام : الإِفراطُ فِی المَلامَةِ یَشِبُّ نیرانَ اللَّجاجَةِ . 

امام على علیه‏السلام : زیاده‏روى در سرزنش ، آتش لجبازى را شعله‏ور مى‏گردانَد

-----------------------------------------------

عنه علیه‏السلام : إذا عاتَبتَ فَاستَبقِ . 

امام على علیه‏السلام : هرگاه سرزنش كردى ، جایى [براى بازگشت] باقى بگذار .

-----------------------------------------------

الإمام علی علیه‏السلام ـ فی الحِكَمِ المَنسوبَةِ إلَیهِ ـ : إذَا احتَجتَ إلَى‏المَشورَةِ فی أمرٍ قَد طَرَأَ عَلَیكَ فَاستَبدِهِ بِبِدایَةِ الشُّبّانِ ؛ فَإِنَّهُم أحَدُّ أذهانا ، وأسرَعُ حَدسا ، ثُمَّ رُدَّهُ بَعدَ ذلِكَ إلى رَأیِ الكُهولِ وَالشُّیوخِ لِیَستَعقِبوهُ ویُحسِنُوا الاِختِیارَ لَهُ ؛ فَإِنَّ تَجرِبَتَهُم أكثَرُ . 

امام على علیه‏السلام ـ در حكمت‏هاى منسوب به ایشان ـ : هرگاه به مشورت نیازمند شدى ، نخست ، از مشورت با جوانان آغاز كن؛ زیرا ذهن آنان ، تیزتر و حدس آنان ، سریع‏تر است . پس مسئله را به میان‏سالان و پیرمردان ، واگذار تا در آن نقّادى كرده ، بهترین را برگزینند؛ چرا كه تجربه آنان ، بیشتر است .

---------------------------------------------------

 تاریخ الطبری عن أبی رافع : لَمّا قَتَلَ عَلِیُّ بنُ أبی طالِبٍ أصحابَ الأَلوِیَةِ أبصَرَ رَسولُ اللّه‏ِ صلی الله علیه و آله جَماعَةً مِن مُشرِكی قُرَیشٍ ، فَقالَ لِعَلِیٍّ : اِحمِل عَلَیهِم ، فَحَمَلَ عَلَیهِم ، فَفَرَّقَ جَمعَهُم ، وقَتَلَ عَمرَو بنَ عَبدِ اللّه‏ِ الجُمَحِیَّ .
قالَ : ثُمَّ أبصَرَ رَسولُ اللّه‏ِ صلی الله علیه و آله جَماعَةً مِن مُشرِكی قُرَیشٍ ، فَقالَ لِعَلِیٍّ : اِحمِل عَلَیهِم ، فَحَمَلَ عَلَیهِم فَفَرَّقَ جَماعَتَهُم ، وقَتَلَ شَیبَةَ بنَ مالِكٍ أحَدَ بَنی عامِرِ بنِ لُؤَیٍّا¨ .
فَقالَ جِبریلُ : یا رَسولَ اللّه‏ِ ، إنَّ هذِهِ لَلمُؤاساةُ .
فَقالَ رَسولُ اللّه‏ِ صلی الله علیه و آله : إنَّهُ مِنّی وأنَا مِنهُ .
فَقالَ جِبریلُ : وأنَا مِنكُما ، قالَ : فَسَمِعوا صَوتا :
لا سَیفَ إلاّ ذُو الفَقارِ ولا فَتىً إلاّ عَلِیٌّ 

تاریخ الطبرى ـ به نقل از ابو رافع ـ : هنگامى كه على بن ابى طالب علیه‏السلام[در نبرد اُحد ،] پرچمداران را كُشت ، چشمان پیامبر صلی الله علیه و آله بر گروهى از مشركان قریش افتاد . به على علیه‏السلام فرمود : «بر آنان یورش ببر!» .
على علیه‏السلام بر آنان حمله برد و آنان را پراكنده ساخت و عَمرو بن عبد اللّه‏ جُمَحى را به قتل رسانید . پس ، چشمان پیامبر صلی الله علیه و آله بر گروهى دیگر از مشركان قریش افتاد و به على علیه‏السلام فرمود : «بر آنان یورش ببر!» .
على علیه‏السلام بر آنان حمله كرد و آنان را پراكنده ساخت و شَیبة بن مالك ، یكى از افراد قبیله بنى عامر بن لؤى را به قتل رسانید . در این هنگام ، جبرئیل علیه‏السلامگفت : اى پیامبر خدا! این همان مواسات است . آن گاه ، پیامبر خدا فرمود : «به راستى كه او از من است و من از اویم» ، و جبرئیل علیه‏السلام گفت : و من از شمایم .
آن گاه ، صدایى را شنیدند كه مى‏گفت : «شمشیرى جز ذو الفقار و جوان‏مردى جز على نیست» .



در حدیث معتبر از حضرت صادق (ع) نقل شده که:

مشیت حضرت احدیت  چون تعلق گرفت  بر آن که حضرت آدم را خلق نماید جبرئیل را به زمین فرستاد تا این که قبضه از خاک های مختلفه زمین بردارد تا حضرت آدم را از او ایجاد نماید وچون جبرئیل خواست مقداری از خاک بگیرد زمین از او سوال کرد؟ که منظور خدا از خلقت  آدم چیست؟

فرمود آنکه او را وذریه او را مکلف به عباداتی بنمایید وهریک از آنهایی را که اطاعت او را نمودند دائما در جوار  رحمت خویش در بهشت برین از انها پذیرایی نماید وهریک از آنهایی را که نافرمانی کردند تا ابد در زندان آتشین خود جهنم آنها را معذب دارد، زمین چون این سخن را از  جبرئیل شنید او را به حضرت حق قسم داد که از من بر مدار زیرا من طاقت عذاب  حضرت سبحان را ندارم.

ولذا جبرئیل بدونآنکه چیزی از زمین بردارد برگشت و به خدا عرض  کرد چون زمین  مرا به عزت و بزرگواری تو قسم داد از او بر نداشتم خداوند میکائیل (ع) و اسرافیل را هم که از برای آوردن خاک مامور گردانید، زمین  هر یک را قسم داد که از او بر ندارد و آنها هم برگشتند بدون ایکه چیزی از خاک زمین بردارند خداوند عزرائیل را مامور به آوردن خاک نمود و چون عزرائیل خواست از زمین خاک بردارد هرچه زمین او را به خداوند جهان قسم داد که از من بر مدار.

عزرائیل توجهی نکرد و فرمود  من از مخالفت دستور خدای خویش می ترسم وهرگز به واسطه تضرع تو بر خلاف امر خدای خویش نخواهم نمود ولذا مقداری از نقاط مختلفه خاک برداشت وبه نزد حضرت سبحان حاضر نمود.

خداوند از او تقدیر کرد و فرمود چنانچه در آوردن خاک، تو امتثال امر مرا نمودی و به تضرع وزاری زمین رحم نکردی در قبض روح اولاد آدم هم تو را مامور نمودم تا اینکه به احدی رحم ننمایی و در بغل مادر بچه شیر خوار او را قبض روح نمایی وبین مادر وبچه اش جدایی اندازی ودو برادر را به واسطه مرگ از هم جدا سازی وبین زن ومردی که سالها الفت بوده به واسطه مرگ مفارقت اندازی ولذا از این رو حضرت عزرائیل (ع) از طرف حضرت سبحان مامور به قبض روح بندگان خدا گردید.



انس بن مالک روایت کرده که: روزی حضرت رسول الله(ص) فرمود: در این ساعت برادرم جبرئیل به من خبر داد که جریر بن عطای جریح از دنیا رفت و جان او را به آسمان بردند؛ بهشت و دوزخ را به او نشان دادند عجایب و غرایب بسیار دید باز او را به دنیا فرستادند او را بطلب و از او بپرس تا از احوال آخرت تو را خبر دهد و اصحاب بدانند که چه در پیش است.

حضرت او را طلب نمود و فرمود: شرح حال خود را بازگوی، جریر عرض کرد: یا رسول الله در دکان نشسته بودم که تنم ناخوش گردید، برخواستم و به خانه رفتم زبانم از کار افتاد و بر بستر بیماری خوابیدم و از خود خبر نداشتم در این حالت قومی را دیدم مثال گرگان در بالین من ایستاده اند، و زمان دیگر جمعی را دیدم که به صورت خوکان آمدند و بر جناب راست من ایستادند و زمانی دیگر گروهی را دیدم به صورت شیران آمده بر جانب چپ من ایستادند من به ایشان نگاه می کردم و زبانم بند شده بود و دیگر نمی توانستم سخن گویم پس سر تا پای مرا بو کردند و گفتند: «لا اله الا الله محمد رسول الله» آن گاه روی به آن قوم کردند که روی های ایشان چون روی خوک و سگ بود گفتند: شما بازگردید که اشتباهی امده اید و این مرد از جمله اهل توحید است پس به آنها که در پهلوی راست من بودند گفتند: بسم الله جانش را بستانید. پس جانم را به همواری برداشتند.

یا رسول الله اگر بخواهم از تلخی جان کندن و دیدار ملک الموت و سکرات مرگ بگویم یکی از هزار وصف نتوانم کرد. پس حریری آوردند و جان مرا در آن حریر پیچیدند و به آن جماعت دادند که به صورت سگان و خوکان بودند و به آسمان بردند و آنها که به صورت گرگان بودند از عقب من می آمدند و مرا از هفت آسمان گذرانیدند پس زبانیه های دوزخ را دیدم که هر یک مثل کوهی تازیانه های آتش در دست گرفته پیش من آمدند که بر من زنند آنهایی که مرا می بردند گفتند: باز گردید که این از جمله اهل توحید است. آنگاه مرا پیش مالک دوزخ بردند من او را به خلقتی دیدم که جز خدا بزرگی او را کسی نداند و کرسی ای دیدم از آتش که او در کرسی نشسته بود و روی او مانند روی اسب و پیری در پیش روی او بود که از آتش چهل پیراهن به او پوشانیده بودند من از بیم بر خود می لرزیدم آنگاه غلهای آتشین آوردند از من پرسید: چه نام داری؟ گفتم: جریر. گفت: پدرت؟ گفتم: عطای جریح. گفت: از کجایی؟ گفتم: از مدینه رسول خدا(ص)؛ پس دفتری آوردند در آن نگاه کرد سری حرکت داد و گفت: معبود تو کیست؟ گفتم: خدای عز و جلّ. گفت: رسول تو کیست؟ گفتم: محمد(ص).

گفت: در زندگی اسرار تو چه بود؟ گفتم: «کلمه طیبۀ لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله»پس به آنهایی که موکل بر من بودند گفت: به حکم الهی هنوز اجل این بنده نرسیده. پس مالک به من گفت: ای مرد باز می گردی یا می مانی تا قدرت الهی و عجایب و غرایب آن را مشاهده کنی و خبر از برای زندگان غافل ببری که خدای تعالی تو را از روی حکمت برای دیدن اهل عذاب به این جا فرستاده؟ چون این مژده را شنیدم، خاطر جمع گردیده گستاخ شدم و گفتم: می مانم. پس گفتم: آیا ملک الموت جان بندگان را اشتباهی هم می گیرد؟ گفت: استغفر الله چنین مگو که هرگز به روی اشتباه نرفته و هر چه جان می گیرد به فرمان خدا می گیرد و هیچ امت را کرامت نبود که یکی از ایشان بمیرد و باز او را زنده کنند تا احوال عقبی را به مردم دنیا باز گوید، این شرف برای امتی است که پیغمبر آنها محمد(ص) می باشد و بر کسی معلوم نشده و نخواهد شد.

آنگاه نامه ای به دست من داد چون نگاه کردم سیصد و شصت حسنه در آن بود و برابر آن بدی دیدم ترسیدم که مستوجب دوزخ شوم. نامه دیگر به دست من دادند چون در آن نگریستم نیکی های بسیار دیدم گفتم: اینها اعمال من نیست این همه نیکی از کجا است؟ گفتند: ای بنده خدا و امت محمد(ص) خدای تعالی اعمال نیک را ده برابر می گرداند همچنان که در کلام خود فرموده: « من جاء بالحسنة فله عشر امثالها» پس یک نیکی تو با یک بدی برابر باشد و نه تای دیگر را از برای تو ذخیره کرده اند.

آن گاه مالک یکی از خازنان را طلبید و گفت: فرمان چنین است که این بنده را بدون آسیب همراه خود ببری تا اهل عذاب را ببیند و قدرت باری تعالی را مشاهده نماید تا چون بازگردد امتان محمد را خبر دهد که چه در پیش است، پس مرا به دوزخ بردند یا رسول الله چون داخل دوزخ شدم دیدم که گروهی از غیبت کنندگان سنگهای آتشین در دهان داشتند و فرو می بردند و از راه دیگر بیرون می آمد هر باری که آن سنگها را فرو می بردند چنان فریادی می کردند که اگر اهل دنیا می شنیدند هر آن هلاک می شدند.

یا رسول الله چون از آنجا گذشتیم جمعی را دیدم که زبانهای ایشان از کام گسسته می شد و هر ساعت یکبار ملائکه های عذاب، عمودهای آتشین بر سر ایشان می زدند، پرسیدم که این قوم چه کرده اند؟

گفتند: اینها در دنیا به مساجد از روی ریا می رفتند و در آنجا غیبت می کردند.

یا رسول الله چون از آنجا گذشتیم گروهی را دیدم که چرک و خون گندیده از فرج ایشان مانند جوی روان بود و همه مردم دوزخ از بوی گند ایشان فریاد می کردند، پرسیدم: این جماعت چه کرده اند؟ گفتند: اینها زناکارانند که بدون توبه از دنیا رفته اند.

یا رسول الله چون از آنجا گذشتم گروهی را دیدم که بر دارهای آتشین سرنگون آویخته بودند و هر یک را به زنجیر آتشین بسته بعضی را قدح و برخی را سبو و گروهی را خیک ها بر گردن بسته و جمعی را طنبور و دسته ای را بربط و نای آتشین بر بسته هر یکی را دو فرشته عذاب دوزخ موکل بودند و به دست هر یک قدح و پیاله ای از چرک و خون بود که به ایشان می خورانیدند که همه گوشت و پوست روی ایشان در پیاله می ریخت و فریاد و ناله و زاری می کردند. من گفتم: اینها چه کرده اند؟ گفتند: اینها شراب خواران و مطربانند که بدون توبه مرده اند.

یا رسول الله چیزهایی دیدم که ذکر آنها را نتوانم کرد و دیگر طاقت دیدن آنها را نیاوردم. گفتم: مرا بازگردانید. پس مرا پیش مالک دوزخ بردند، دیدم شخصی که مرا به عوض او آورده بودند پیراهنی از آتش بر او پوشانیده و در دوزخ انداختند؛ مالک به من گفت: اگر نه آن بود که رحمت خدا شامل حال تو بود این پیراهن آتش را بر تو می پوشاندند.

آن گاه گفت: ای بنده خدا می خواهی که بهشت و اهل آن را هم مشاهده نمایی؟ گفتم: آری، پس به یکی از فرشتگان دستور داد این شخص را پیش رضوان برید و بگویید که این مرد یکی از امتان محمد(ص) است که شربت مرگ چشیده و اهل دوزخ را دیده و نیکی او زیاده از بدی آمده است او را به بهشت بر تا بهشت را ببیند و خبر از برای اهل دینا ببرد که چه در پیش است. چون مرا پیش رضوان بردند، جوان خوشروی، خوش خوی و خوش لقایی را دیدم که مثل او هرگز کسی را ندیده بودم در روی من چون گل بشکفت و بخندید. پس به فرشتگان نیکو صورت دستور داد تا در بهشت را بگشودند و مرا به بهشت بردند. قصری دیدم به غایت رفیع و عالی که شرح آن به گفتن در نیاید، پرسیدم: این قصر از آن کیست؟ گفتند: از آن خیر البشر است. باز پرسیدم: آیا برای من هم جایی هست؟ گفتند: آری هر که از اهل توحید است برای او در بهشت جا و مقام خواهد بود.

یا رسول الله چندان عجایب و نعمتها دیدم که وصف آنها به زبان در نیاید. باز ما را پیش مالک دوزخ بردند دیدم همه اهل عذاب در دوزخ افتاده اند چنان که گویی مرده اند و هیچکس را عذاب نمی کردند پرسیدم که: ای مالک قضیه چیست که از این دوزخیان آوازی بر نمی آید مگر مرده اند؟ گفت: ای جریر اینجا جای مرگ نیست اما چون روز پنج شنبه و جمعه می شود خدای تعالی عذاب را از دوزخیان بر میدارد پس به من گفت: برو و باقی عمر خود را به عبادت و بندگی خدای تعالی صرف کن. آن گاه مالک به آن جمعی که به صورت گرگ بودند، گفت: این مرد را ببرید و جان او را در کالبدش رسانید. پس موکلان مرا باز آوردند در آن وقت اقوام مرا غسل داده کفن کرده و بر من نماز گزارده بودند که به فرمان خدای تعالی جان مرا باز آوردند بر خواستم و نشستم.

یا رسول الله این همه در یک لحظه بر من گذشت.

پس حضرت فرمود: جبرئیل به فرمان ملک جلیل به من خبر داده آنچه تو بیان کردی، بیان تو واقع است و خلافی ندارد. آن گاه روی مبارک را به اصحاب کرده و فرمود: هرگز این چنین قضیه ای برای کسی روی نداده و برای کسی هم به غیر از جریر تا قیامت روی نخواهد داد.

و سبب این قضیه آن بود که چون حضرت رسول(ص) را به معراج بردند منافقان با هم می گفتند که: این قصه اگر راست می بود پس چرا او را از مکه معظمه به مدینه نبردند که خود می رفت پس این واقعه برای جریر بن عطای جریح واقع شد که از او راستگوتر و فاضلتر و صالحتر در میان قوم نبود، حق تعالی از روی حکمت این واقعه را بر جریر نمودار کرد که بالعیان ببیند و در میان آن قوم خبر دهد. پس هر گاه آن حضرت از معراج و بهشت و دوزخ و ملک رضوان و حور قصور بیان می فرمود و منافقان شک می کردند جریر آن حضرت را تصدیق می نمود و آن طایفه قبول می کردند و به سخن آن حضرت شک و شبهه نمی کردند.

پس ای عزیز این دلیل را برای آن آوردم تا مومنان و موالیان از کارهای ناشایسته باز ایستند و توبه کنند چنانکه حق تعالی در کلام خود خبر داده که از عصیان دور باشید و متابعت شیطان مکنید و دل به دنیای غدار مبندید آنجا که فرمود: « یا ایها الذین امنو لا تتبعوا خطوات الشیطان فانه یامر بالفحشا و المنکر» که تابع و متبوع هر دو در دوزخ خواهند بود پس علاج این، ترک مجالست اهل دنیا است هرگاه چنین کردی به تحقیق که دری از درهای رحمت به روی تو گشاده خواهد.

(جامع التمثیل، ص191)


شنبه 11 آبان 1392برچسب:دعا, :: 19:29 ::  نويسنده : امیرحسین

اى احمد! آيا مى دانى كه چه هنگام بنده من، بنده واقعى و عابد راستين محسوب مى شود؟

 عرض كرد: خير اى پروردگار من.


فرمود: وقتى كه هفت خصلت در او جمع گردد، شايسته اين نام خواهد شد:

1 - تقوايى كه او را از محرّمات حفظ كند.
2 - سكوتى كه او را از حرف بيهوده مهار كند.
3 - ترسى كه هر روز به واسطه آن گريهاش افزون گردد.
4 - حيايى كه در خلوت از من شرم بنمايد.
5 - خوردن به اندازهاى كه رفع نياز او شود.
6 - كينه نسبت به دنيا به جهت آن كه من نسبت به آن كينه دارم.
7 - عشق به خوبان به دليل آن كه من به آنها عشق مى ورزم.



شنبه 11 آبان 1392برچسب:خدا,دعا, :: 19:27 ::  نويسنده : امیرحسین

اى احمد! از سه بنده خود تعجب مى كنم: 

بنده اى كه به نماز ايستاده و مى داند كه دستهاى خودرا به جانب چه كسى دراز كرده و در پيشگاه چه كسى ايستاده و در عين حال خواب آلود است.
و تعجّب مى كنم از بنده اى كه روزىِ امروز خود را از سبزى مختصرى دارد ولى براى فردايش به فكر فرو رفته است.
و تعجّب مى كنم از بنده اى كه نمى داند آيا من از او راضى هستم يا بر او غضبناكم، ولى خندان است.



((سبحان الله یا فارِجَ الهَمّ و یا کاشفَ الغَم فرِّجْ هَمّی و یَسِّرْ امری و ارحَمْ ضعفی و قِلةَ حیلتی و ارزُقنی من حیث لا اَحتَسِبُ یاربّ العامین))

ترجمه: منزه است خداوندی که بر طرف کننده غم ها است. غم و مشکل من را برطرف کن، بر ضعف و کمی چاره ام رحم کن و مرا از جایی که گمان نمی کنم روزی ده ای پروردگار جهانیان. حضرت محمد (ص) فرمودند : هرکس مردم را از این دعا با خبر کند در گرفتاریش گشایش پیدا می کند.



هر برنامه در رادیو و تلویزیون دارای یک «طبقه» است که هزینه تبلیغات نیز با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می‌شود. هزینه پیام‌های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه و ضریب ماه‌های سال، مشخص می‌شود. مثلا در شبکه اول سیما، در مهر ۹۲، برنامه ساعت هفت صبح دارای طبقه ۲۰ است و برنامه ترکیبی ساعت ۱۶:۴۵، دارای طبقه ۱۷ است.

صداوسیما مقررات بسیار مفصلی هم درباره نوع نشان‌دادن آگهی‌ها، حک آرم شرکت، رپورتاژ آگهی و مسایل مشابه آن دارد. در انتهای هر سال، اداره کل بازرگانی صداوسیما قیمت پایه هر ثانیه آگهی در هر طبقه را برای سال بعد مشخص می‌کند. این قیمت پایه در هر ماه از سال، به جز فروردین، ‌درصدی نیز افزایش می‌یابد که بیشترین آن مربوط به ماه اسفند با ۶۰‌درصد افزایش قیمت پایه آگهی نسبت به فروردین‌ماه است.

هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، دو‌هزارتومان و در طبقه ۳۵ که بالاترین طبقه آگهی‌‌هاست، یک‌ میلیون‌ و۸۰‌ هزار‌ تومان قیمت دارد. البته برای برخی از برنامه‌های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، ‌درصدی هم اضافه می‌شود. این روزها، گران‌ترین آگهی به برنامه ورزشی «۹۰» تعلق دارد که هر ثانیه آن هشت‌میلیون‌و۱۴۳‌هزارو۲۰۰‌تومان قیمت دارد.

انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل «گزارش آگهی» (رپورتاژ)، «حک آرم»، «دعوت به تماشا»، «زیرنویس»، «بین برنامه» و «بعد از برنامه» است. در هر دو نوع قرارداد یک و دو که در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین ۶۰ تا ۷۰‌درصد نرخ طبقه آن برنامه است. قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت‌ها در یک برنامه ۵۰‌ درصد نرخ طبقه آن است. قیمت دعوت به تماشای برنامه‌ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه متفاوت است و بین ۸۰‌ درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه‌هاست. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی‌‌های بین برنامه، بین ۵/۱ تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است.

بنابراین، قیمت هر ثانیه آگهی در برنامه «۹۰» با قرارداد نوع یک، ۶‌میلیون‌ و ۲۸۶  ‌هزار و ۴۰۰‌ تومان است. قیمت آگهی بعد از یک برنامه هم بین ۶۰ تا ۸۰‌درصد نرخ طبقه هر برنامه هزینه دارد.



شنبه 11 آبان 1392برچسب:حس بویایی, :: 19:21 ::  نويسنده : امیرحسین

10 راه بهبود حس بویایی
هر چقدر بیشتر از حس های موجود در بدن خود و از جمله حس بویایی استفاده کنید، کیفیت این حس ها بهتر خواهد شد.


دلایل زیادی برای بهبود حس بویایی وجود دارد. یکی اینکه حس بویایی ارتباط نزدیکی با حس چشایی شما دارد. بینی خودتان را با دست بگیرید و سعی کنید مزه یک غذا را بفهمید. می بینید که سخت است! همچنین بویایی برای درک عطر چای و قهوه و ... لازم است و به طور کلی، توانایی بوییدن نکات ظریف موجود در عطر یک گل، یا برگ های فصل پاییز باعث افزایش میزان لذت شما خواهد شد.
آیا می دانید که بینی انسان به طور متوسط قادر به کشف تقریبا ده هزار بو و رایحه مختلف است.

10 راه زیر برای بهبود حس بویایی خود امتحان کنید:


1- به آنچه که در حال حاضر بو می کنید، توجه بیشتری داشته باشید.
هر چقدر بیشتر از حس های موجود در بدن خود و از جمله حس بویایی استفاده کنید، کیفیت این حس ها بهتر خواهد شد.
برای بهبود حس بویایی خود، چشم های خود را ببندید و کسی جلوی بینی شما مواد مختلفی مثل انواع میوه ها و سبزی ها را بگیرد. ببینید که آیا می توانید با چشم بسته، اسم آن ماده غذایی و ... را بگویید؟


2- دقت کنید که چطور برخی بوها باعث می شوند احساس خاصی پیدا کنید.
اعصاب حس بویایی به طور مستقیم به بخش احساسی در مغز متصل می شوند که عقل در آن راهی ندارد.
به عنوان مثال تحقیقات نشان داده اند که بوی غذاهای فست فود، یا شیرینی ها و نان تازه باعث افزایش خشم هنگام رانندگی می شود. همچنین بوی نعنا و دارچین باعث بهبود تمرکز ذهنی و کاهش بدخلقی هنگام رانندگی می گردد. بوی لیمو ترش و قهوه هم باعث بهبود قدرت تفکر و افزایش میزان تمرکز می گردند.


3- از مصرف زیاد مواد غذایی خلط آور خودداری کنید.
آیا دقت کرده اید که هنگام سرماخوردگی، حس بویایی شما کم می شود و یا حتی کاملا از بین می رود؟
التهاب مخاط بینی که حاوی پایانه های اعصاب حساس به بو است، باعث کاهش حس بویایی شما می شود و خودداری از مصرف موادغذایی مثل شیر، پنیر، ماست و بستنی در این گونه مواقع، موثر است. این مواد غذای خلط آور هستند و گرفتگی بینی را بدتر می کنند.


کاهش حس بویایی هنگام سرماخوردگی باعث کاهش حس چشایی نیز می شود، زیرا یک مجرا از پشت گلوی شما به سلول های حسی در بینی شما راه دارد. اگر این مجرا به دلیل التهاب بسته شود، حس چشایی نیز کم می شود.


4- از موادی که حس بویایی شما را خراب می کنند، دوری کنید.
کشیدن سیگار باعث کاهش حس بویایی می شود. مصرف الکل نیز باعث آسیب حس بویایی می گردد.

 

 
5- عنصر «روی» را در برنامه غذایی خود بیشتر مصرف کنید.
کاهش حس بویایی اغلب با کمبود روی در بدن ارتباط دارد.برای بهبود حس بویایی خود، مواد غذایی غنی از روی را بخورید مثل عدس و تخمه آفتابگردان، و مکمل مولتی ویتامین را مصرف کنید که حداقل حاوی 7 میلی گرم روی در روز باشد.


6- ورزش کنید.
مطالعات نشان داده اند که حس بویایی بعد از ورزش کردن بهتر و تیزتر می شود. لذا یک دلیل خوب دیگر برای ورزش کردن همین است.


7- از دستگاه بخور استفاده کنید.
افزایش رطوبت هوا به وسیله دستگاه بخور باعث افزایش رطوبت بینی و در نتیجه بهبود حس بویایی می شود.

8- برای تشخیص یک بو، باید به طور کوتاه و سطحی با بینی خود بو بکشید، نه طولانی و شدید.
 اگر دقت کنید می بینید که گربه هم هنگام بو کردن چیزی، همین طور بینی خود را تکان می دهد. این کار باعث افزایش حس یک بو می شود.


8- از بوهای بد دوری کنید.
تماس طولانی مدت و زیاد با بوهای بد باعث کاهش حس بویایی می شود.

 

10- هنگام خرید مواد غذایی، دقت کنید کدام یکی از آن ها به نظر شما بوی بهتری دارد و همان را بخرید.
احساس بوی بهتر از یک ماده خوراکی نشان می دهد که بدن شما هم به آن نیاز بیشتری دارد، حتی بو کردن یک شربت دارویی و یا شربت مولتی ویتامین می تواند به شما کمک کند که کدام را بخورید. هر کدام که به نظر شما بوی بهتری داشت، در حقیقت نشان می دهد بدن شما به آن نیاز بیشتری دارد.
البته به یاد داشته باشید که قبل از مصرف هر نوع دارو یا مکمل با پزشک مشورت کنید و از مصرف خودسرانه آن ها بپرهیزید.


هشدارها
1- کاهش حس بویایی به طور ناگهانی معمولا در اثر عفونت مجرای تنفسی فوقانی مثل سرماخوردگی و سینوزیت اتفاق می افتد.
بیماری های زیر نیز باعث کاهش حس بویایی می شوند، مثل آسیب عصب بویایی، فیبروز کیستی مولد پولیپ بینی، کم کاری تیروئید، پارکینسون، آلزایمر و سندرم کالمن.اگر بدون دلیل دچار کاهش حس بویایی شدید، به پزشک مراجعه کنید.


2- تمام بوهایی که استنشاق می کنیم، مطبوع و خوشایند ما نیستند. اگر حس بویایی شما بهبود پیدا کند، بیشتر متوجه بوهای بد و نامطبوع می شوید و از آن ها دوری می کنید و یا علت آن را پیدا می کنید تا آن را برطرف کنید؛ مثلا اگر بوی عرق بدهید ، زودتر متوجه آن می شوید و سعی می کنید آن را رفع نمایید.



 اگر در هضم غذا دچار مشکل شده‌اید، نفخ می‌کنید، حالت تهوع دارید و غیره احتمال دارد کبدتان به مشکل برخورده باشد. یعنی اینکه باکش پر شده و دیگر نمی‌تواند مواد زائد را دفع کند. این‌گونه می‌شود که بدن دچار مشکل می‌شود. تمیز کردن کبد کار سختی نیست. برای اینکه احساس سبکی بکنید با چند توصیه‌ی ساده و بدون خطر می‌توانید کبدتان را تمیزکاری کنید. با ما همراه باشید.

تکنیک 3 لیموترش
برای اینکه دچار مشکلات گوارشی نشوید لازم است که به طور منظم به فکر تمیز کردن کبدتان باشید. لیموترش می‌تواند باعث تحریک ترشح صفرا شده و تمام سموم و مواد زائد انباشته‌شده در کبد را تمیز کند.


روش استفاده
سه عدد لیموترش را بدون برش دادن داخل یک ظرف حاوی آب سرد بیندازید. اجازه دهید آب به مدت سه دقیقه داغ شده و به جوش برسد. سپس آن را خنک و لیموترش‌ها را از آن خارج کنید. آب لیموترش‌ها را بگیرید و به همان آب اضافه کنید. هر روز صبح ناشتا و همچنین بین وعده‌های غذایی از این آب لیموترش میل کنید.

برگ‌های خشک رزماری را دریابید
زمانی که کبد اشباع می‌شود نمی‌تواند به درستی به وظایفش عمل کند و این‌گونه می‌شود که به زحمت می‌افتد. وقتی کبد درست کار نکنید گوارش شما نیز با مشکل مواجه می‌شود. رزماری باعث افزایش ترشح صفرا می‌شود که کبد را تمیز و به عملکرد خوب آن کمک می‌کند.


روش تهیه
15 گرم برگ خشک رزماری را در یک لیتر آب ریخته و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و روزانه چند فنجان از این جوشانده میل کنید.


افشره‌ی خوراکی نعنا
حالت تهوع، مشکلات کلیوی و حتی اختلالات جنسی و غیره می‌تواند ناشی از اشباع شدن کبد باشد. زمانی که ضایعات زیادی در کبد تجمع کرده باشد علائم زیادی را نشان می‌دهد. برای کمک به تمیز شدن و عملکرد خوب کبد می‌توانید از افشره‌ی خوراکی نعنا استفاده کنید.


روش تهیه
دو قطره افشره‌ی خوراکی نعنا فلفلی را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و در دهان بگذارید. همچنین می‌توانید یک قطره افشره‌ی خوراکی رزماری، یک قطره افشره‌ی خوراکی نعنا و یک قطره افشره‌ی خوراکی ترخون را با هم مخلوط کرده و روزانه دو مرتبه کبدتان را خلاف عقربه‌های ساعت ماساژ دهید.


پاک‌سازی کبد با ریشه‌ی گیاه قاصدک
برای تمیز کردن کبد یک دوره‌ی درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید. گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک کرده و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. مواد زائدی که در کبد انباشته می‌شوند اجازه نمی‌دهند که توکسین های خون تصفیه و چربی‌ها هضم شوند.


روش تهیه
برای هر 150 میلی‌لیتر آب جوش یک تا چهار گرم ریشه‌ی خشک گیاه قاصدک لازم دارید. این گیاه را دم کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید.

روغن زیتون extra virgine
روغن زیتون برای کبد بسیار فوق‌العاده است به خاطر اینکه خواص ملینی دارد. این روغن کبد را تمیز و مشکلات کبدی را رفع می‌کند.


روش استفاده
روغن زیتون را با آب لیموترش مخلوط کنید. به مدت پنج روز با شکم خالی این ترکیب را بنوشید.


برگ‌های آرتیشو
آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می‌شود و به این ترتیب به دفع توکسین‌ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می‌کند. محققان عصاره‌ی این گیاه را به موش‌های آزمایشگاهی تزریق کرده و خواص محافظتی آن را روی کبد مشاهده کردند.


روش استفاده
10 تا 20 برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید.

عصاره‌ی گیاه خار مریم
نارسایی کبدی، سنگ صفرا، سیروز (التهاب مزمن بافت کبدی) و غیره. همه‌ی این‌ها زمانی به وجود می‌آید که کبد اشباع‌شده و پر از سم باشد. از گیاه خارمریم می‌توان برای تحریک ترشح صفرا و همچنین دفع مواد زائد انباشته‌شده در کبد استفاده کرد.


روش استفاده
2.5 گرم عصاره‌ی گیاه خارمریم را با یک چهارم لیتر آب مخلوط کنید. هر روز قبل از غذا (سه مرتبه در روز) از این عصاره میل کنید. عصاره‌ی این گیاه به صورت کپسول یا به شکل مایع در بازار وجود دارد.



شنبه 11 آبان 1392برچسب:کوروش, :: 19:0 ::  نويسنده : امیرحسین

چهره سالخورده فروهر، یادآور بهره گیری از تجربه پیران خردمند است.
-دست فروهر رو به سوی جلو است تا آرمان انسان همواره به سوی پیشرفت و بالندگی باشد.
-حلقه دست این نگاره جلوه گاه آیین مهر و نشان پیمان انسان با خداوند در پیوستن به اشویی است.
-بال فروهر سه قسمت دارد تا فراگیری اندیشه، گفتار و کردار نیک را به انسان سفارش کند.
-حلقه دور کمر فروهر، نشان وارستگی انسان از امیال نا هنجار و نیروی پرواز او به سر چشمه خورشید است.
-دو رشته آویخته در پایین، نشان پیوستن به منش پاک و پشت سر گذاشتن اندیشه پلید است.

-قسمت زیر بال فروهر نیز سه قسمتی است تا نفرت انسان و زیر پا گذاشتن اندیشه،گفتار نیک را

 یادآورکند.



شنبه 11 آبان 1392برچسب:کوروش, :: 18:57 ::  نويسنده : امیرحسین



شنبه 11 آبان 1392برچسب:کوروش,ایران, :: 18:57 ::  نويسنده : امیرحسین



شنبه 11 آبان 1392برچسب:کوروش, :: 18:56 ::  نويسنده : امیرحسین

فرمان دادم تا بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسپارند تا اجزاء بدنم ذرات خاک ایران را تشکیل دهد.

                                       ***********************************

تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است.

                                       ***********************************

همواره بیاد داشته باشید آخرین کلید باقیمانده، شاید بازگشاینده قفل در باشد.

                                       ***********************************

اگر میخواهید دشمنان خود را تنبیه کنید به دوستان خود محبت کنید.

                                      ***********************************

دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند…

                                     ***********************************

خداوندا دستهایم خالی است ودلم غرق در آرزوها -یا به قدرت بیکرانت دستانم را توانا گردان یا دلم را ازآرزوهای دست نیافتنی خالی کن.



شنبه 11 آبان 1392برچسب:کوروش, :: 18:56 ::  نويسنده : امیرحسین



شنبه 11 آبان 1392برچسب:کوروش, :: 18:54 ::  نويسنده : امیرحسین

منم کوروش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه دادگر، شاه بابل، شاه سومر و اکد، شاه چهار گوشه جهان.

پسر کمبوجیه، شاه بزرگ، شاه انشان ،نوه کوروش، شاه بزرگ، ...، نبیره چیش پیش، شاه بزرگ ، شاه

انشان ... از دودمانی که همیشه شاه بوده اند و فراماروائی اش را « ِ‌بل »و « نبو » گرامی می دارند و [از

طیب خاطر، و]با دل خوش پادشاهی او را خواهانند .

آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم، همه مردم مقدم مرا با شادمانی پذیرفتند. در بارگاه پادشاهان

بابل بر تخت شهریاری نشستم . مردوک خدای بزرگ دل های مردم بابل را به سوی من گردانید، ...، زیرا

من او را ارجمند و گرامی داشتم . او بر من ، کوروش که ستایشگر او هستم و بر کمبوجیه پسرم ، و

همچنین بر کَس و کار [و ، ایل و تبار]، و همه سپاهیان من ، برکت و مهربانی ارزانی داشت . ما همگی

شادمانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم . به فرمان « مردوک » ، همه شاهان بر اورنگ

پادشاهی نشسته اند . همه پادشاهان از دریای بالا تا دریای پائین [مدیترانه تا خلیج فارس ؟] ، همه

مردم سرزمین های دوردست ، از چهارگوشه جهان ، همه پادشاهان « آموری » و همه چادرنشینان مرا

خراج گذاردند و در بابل روی پاهایم افتادند [ پا هایم را بوسیدند] . از... ، تا آشور و شوش من شهرهای «

آگاده » ، اشنونا ، زمبان ، متورنو ، دیر ، سرزمین گوتیان و همچنین شهرهای آنسوی دجله که ویران

شده بود ــ از نو ساختم . فرمان دادم تمام نیایشگاه هایی را که بسته شده بود، بگشایند. همه خدایان

این نیایشگاه ها را به جاهای خود بازگرداندم . همه مردمانی را که پراکنده و آواره شده بودند، به

جایگاههای خود برگرداندم و خانه های ویران آنان را آباد کردم . همچنین پیکره خدایان سومر و اکد را که «

نبونید » ، بدون هراس از خدای بزرگ، به بابل آورده بود، به خشنودی مردوک «خدای بزرگ» و به شادی و

خرمی به نیایشگاه های خودشان بازگرداندم. باشد که دل ها شاد گردد ...

بشود که خدایانی که آنان را به جایگاههای نخستین شان بازگرداندم،... [ قبل از « بل » و « نبو »] هر روز

در پیشگاه خدای بزرگ برایم خواستار زندگی بلند باشند ، چه بسا سخنان پُربرکت و نیکخواهانه برایم

بیابند ، و به خدای من « مردوک » بگویند: کوروش شاه ،پادشاهی است که تو را گرامی می دارد و

پسرش کمبوجیه [نیز]...

اینک که به یاری «مزدا» تاج سلطنت ایران و بابل و کشورهای چهارگوشه جهان را به سرگذاشته ام اعلام

می کنم که تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهد دین و آئین و رسوم ملت

هائی را که من پادشاه آنها هستم محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من

دین و آئین و رسوم ملت هائی که من پادشاه آنها هستم یا ملت های دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا

به آنها توهین نمایند.من از امروز که تاج سلطنت را به سر نهاده ام تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق

سلطنت را به من می دهد هرگز سلطنت خود را بر هیچ ملتی تحمیل نخواهم کرد و هر ملتی آزاد است

که مرا به سلطنت خود قبول کند یا نکند و هرگاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند من برای سلطنت آن ملت

مبادرت به جنگ نخواهم کرد. من تا روزی که پادشاه ایران هستم نخواهم گذاشت کسی به دیگری ظلم

کند و اگر شخصی مظلوم واقع شد من حق وی را از ظالم خواهم گرفت و به او خواهم داد و ستمگر را

مجازات خواهم کرد.من تا روزی که پادشاه هستم نخواهم گذاشت مال غیر منقول یا منقول دیگری را به

زور یا به طریق دیگر بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال ، تصرف نماید و من تا روزی که زنده

هستم نخواهم گذاشت که شخصی دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد وی را به کار وا دارد.

من امروز اعلام می کنم که هر کسی آزاد است که هر دینی را که میل دارد بپرستد و در هر نقطه که میل

دارد سکونت کند مشروط بر اینکه در آنجا حق کسی را غصب ننماید و هر شغلی را که میل دارد پیش

بگیرد و مال خود را به هر نحو که مایل است به مصرف برساند مشروط بر اینکه لطمه به حقوق دیگران

نزند. هیچ کس را نباید به مناسبت تقصیری که یکی از خویشاوندانش کرده مجازات کرد .من برده داری را

برانداختم. به بدبختی های آنان پایان بخشیدم .

من تا روزی که به یاری مزدا زنده هستم و سلطنت می کنم نخواهم گذاشت که مردان و زنان را به عنوان

غلام و کنیز بفروشند و حکام و زیر دستان من مکلف هستند که در حوزه حکومت و ماموریت خود مانع از

فروش و خرید مردان و زنان بعنوان غلام و کنیز بشوند و رسم بردگی باید به کلی از جهان برافتد.

از مزدا خواهانم که مرا در راه اجرای تعهّداتی که نسبت به ملت های ایران و بابل و ملل چهار جانب جهان

بر عهده گرفته ام موفق گرداند.



درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 62
بازدید دیروز : 1692
بازدید هفته : 7524
بازدید ماه : 14170
بازدید کل : 190282
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

Alternative content