امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 
پس از تیر اندازی و کشتن هفتاد تن با هفتاد تیر مسموم که نامش را برآنها می نوشت شمشیر کشید و میدان تاخت و پس از کشتن سیزده تن زخمی شد و سپاه او را دستگیر کردند.

نافع بن هلال بن جمل بن سهد العشیره بن مذحج المذحجی الجملی دارای اصالت یمنی و ساکن کوفه او از عشریه جمل بود که منسوب به جمل بن کنانه ، شاخه ای از قبیله مذحج از اعراب قحطالنی بود.

زمان پیوستن به اباعبدالله

در عذیب الهجانات به امام پیوست و با امام همراه شد . وی همراه با طرّماح و چند تن دیگر از کوفه بیرون آمده بود.

نحوه شهادت

پس از تیر اندازی و کشتن هفتاد تن با هفتاد تیر مسموم که نامش را برآنها می نوشت شمشیر کشید و میدان تاخت و پس از کشتن سیزده تن زخمی شد و سپاه او را دستگیر کردند. عمر سعد خطاب به وی گفت: ای نافع چه چیز سبب شد که با خود چنین کنی. در حالی که بازوانش شکسته و خون بر محاسنش جاری بود گفت: دوازده تن از یارانت را کشتم و تعدادی را زخمی کردم و بر این کار خود را سرزنش نمی کنم. اگر در بازوانم توان بود باز می جنگیدم. عمر سعد دستور قتلش را داد و شمر سر از بدنش جدا کرد.
سن: حدود 45 سال
 
ویژگی ها و فضایل

قاری کاتب قرآن و حدیث یاور علی در جنگ ها جمل ، صفین ، نهروان ، شجاع و رشید ، زاهد و مجاهد ، بصیر در درین ، دشمن شناس ، شیفته و محب اباعبدالله الحسین ، خوش قامت و خوش سیما . راز نگهدار و حافظ قرآن بود.

نام در زیارتنامه ها و منابع

درزیارت ناحیه آمده است: اسلام علی نافع بن هلال بن نافع الجبلی المرادی. درزیارت رجبیّه نیز نام وی ذکر شده است. در منابع و مقاتل مانند: تاریخ طبری: ج5 ص 441 و 442، مناقب آل ابی طالب: ج 4 ص113 مقتل الحسین خوارزمی: ج 2 ص 18، مقتل الحسین ابو مخنف: ص 70، وسیله الدّارین: ص 196 تنقیح المقال: ج 2، ص266 ناسح التواریخ: ج 2، ص 278. ارشاد مفید: ص 237، بحارالانوار: 45 ص 19. منتهی الامال: ج 1 ص364 و از وی یاد شده است.

رجز

انا علی دین علی                 ابن هلال الجملی  
اضربکم بمنصلی                  تحت عجاج القسطل


اطلاعات دیگر

1- برخی نوشته اند که با مسلم بن عوسجه به میدان رفت.
2- او را با هلال بن نافع، یاور اباعبدالله، و هلال بن نافع، از یاران عمر سعد و راوی وقایع کربلا، اشتباه گرفته اند. برخی از ابعاد زندگی هلال بن نافع آمیخته شده است. در ابصار العلین، ص 50 آمده است که نافع بن هلال به غلط هلال بن نافع ذکر شده است.(ابصارالعین: ص 50)

***منبع: کتاب آیینه‌داران آفتاب نوشته محمدرضا سنگری

برگرفته ازسایت باشگاه خبرنگاران جوان



او شبانگاه و مخفیانه همراه نافع بن هلال از کوفه بیرون زد و در روز دوشنبه 28 ذی الحجه،‌ نوزده روز از شهادت مسلم گذشته‌،‌ در عذیب الهجانات به مولا و محبوب خویش پیوست. پس از قیام و شهادت مسلم به شدت تحت تعقیب بود.

 عمرو بن عبدالله بن کعب، صائد بن شرجبیل بن شراحیل بن عمرو بن جشم بن حاشد بن جشم بن حیزون بن عوف بن همدان. صائد شاخه ای از قبیله همدان است. وی ساکن و اهل کوفه بود.

زمان پیوستن به اباعبدالله

او شبانگاه و مخفیانه همراه نافع بن هلال از کوفه بیرون زد و در روز دوشنبه 28 ذی الحجه،‌ نوزده روز از شهادت مسلم گذشته‌،‌ در عذیب الهجانات به مولا و محبوب خویش پیوست. پس از قیام و شهادت مسلم به شدت تحت تعقیب بود.


نحوه شهادت

پس از نماز ظهر عاشورا، با اذن امام به میدان شتافت و در نبردی عاشقانخ و مخلصانه و کشتن تنی چند از دشمنان، به شمشیر پسر عمویش قیس بن عبدالله صائدی به شهادت رسید. شهادت وی را پس از مالک بن دودان نیز نوشته اند.

سن : حدود 60 سال

ویژگی ها و فضایل

وی از تابعین،‌مجاهدین،‌یاور امیرالمومنان در جنگ های جمل و صفین و نهروان،‌ شجاع و سوار کار،‌با ایمان قوی،‌ بصیرٰ، عاشق اهل بیت، دشمن شناس، یاور امام مجتبی (ع) و امام حسین(ع) با نفوذ و مشهور در کوفه، پاکباز و فداکار بود. در عبادت و پارسایی زبان زد بود. در قیام مسلم یاور،‌ اسلحه دار و پرچم دار قبیله تمیم و همدان بود. نام او با نماز عاشورا همراه شده است؛ چرا که وقت نماز ظهر را با امام در میان گذاشت.

نام در زیارتنامه ها و منابع
در زیارت ناحیه مقدسه آمده است: السلام علی ابی ثمامه عمر بن عبدالله الصائدی.

در کتب معتبر و مقاتل مانند: تاریخ طبری: ج 5 ص 362 و 441 الکامل ج 4 ص 70 ارشاد ج 2 ص 85 رجال طوسی ص 77 اخبار الطّول ص 338 ابصار العین ص 119 الفتوح ص 888  مناقب آل ابی طالب ج4 ص 113، مقتل الحسین خوارزمی ج1 ص 206 اقبال الاعمال ج 3 ص 79 تنقیح المقال ج 2 ص333  ناسخ التواریخ ج 2 ص 291  و ... به وی اشاره شده است.

رجز
عزا لال المصطفی و بناته                      علی حبس خیر الناس سبط محمد
عزاء لزهراء النبی زوجها                      خزانه علم الله من بعد احمد
عزاء لاهل الشرق و المغرب کلهم              و حزْنا  علی حبس الحسین المسدد
فمنْ مبلغّ عنی النبی و بنته                  بات ابنکم فی مجهدٍ ای مجهد

اطلاعات دیگر
1- او را ابوصمامه  نامش را عمرو ، عمر و پدرش را کعب یا عبدالله دانسته اند . شیخ طوسی وی را انصاری و دیگران صائدی صیداوی و صاعدی نگاشته اند
2- او همراه امام نماز ظهر را به صورت نماز خوف خواند.

برگرفته ازسایت باشگاه خبرنگاران جوان



او روزگاری در صفیّن و نهروان شرکت داشت در صفیّن همراه امیرالمومنان بود و در نهروان جزء خوارج و حروریّه و شعار گوی لا حُکم الالله. روحیه حق گرایی، ستم ستیزی و بخشندگی و بزرگ منشی سرانجام عامل فوز و فلاح وی و قرار گرفتن در سلک شهیدان عاشورا شد.

 ابوالحتوف بن حارث (حرث بن سلمه انصاری عجلانی از تیره بنی عجلان از قبیله خزرج انصار مدینه بود که در کوفه در محله محکمه کوفه که زیستگاه خوارج بود، زندگی می کرد.

زمان پیوستن به اباعبدالله(ع)
او همراه برادرش سعد در عصر عاشورا با شنیدن صدای مظلومیت و غربت اباعبدالله از عمر سعد گسست و به امام پیوست.

نحوه شهادت
شعارگویان و رجزخوان، همراه برادرش با سپاه متجاوز و خونخوار عمر سعد جنگید و پس از کشتن تنی چند از سپاه عمر سعد به شهادت رسید. سن: حدود 52 سال

ویژگی ها و فضایل

او روزگاری در صفیّن و نهروان شرکت داشت  در صفیّن همراه امیرالمومنان بود و در نهروان جزء خوارج و حروریّه و شعار گوی لا حُکم الالله. روحیه حق گرایی، ستم ستیزی و بخشندگی و بزرگ منشی سرانجام عامل فوز و فلاح وی و قرار گرفتن در سلک شهیدان عاشورا شد.


نام در زیارتنامه ها و منابع
در زیارت نامه ها از وی و برادرش سخنی نیست. امّا در کتب تاریخی و مقاتل مانند ابصارالعین ص 94 اعیان الشیعه ج 2 ص 319 تنقیح المقال ج2 ص 12 حدائق الوردیه ص 122 الکنی و الالقاب ج1 ص 45 مقتل الحسین مقرّم ص 240  قاموس الرجال ج 5 ص 28 و ...  به وی اشاره شده است.

رجز
رجزی را به وی نسبت نداده اند.

اطلاعات دیگر
محقّق شوشتری در قاموس الرجال (ج 5 ص 28 ) به نقد تنقیح المقال مامقانی پرداخته و خارجی بودن این دو برادر را نادرست می داند. دلیل وی آن است که خوارج در جنگ با کافران به ستمگران کمک نمی کردند و پذیرفتنی نسیت کسانی که شعار لا حکم  الا لله گفته،‌ مقابل بودند، فرزندش حسین را یاری کنند، اما نکته اینجاست که تحول در هرکسی ممکن است و حرّ و زهیر بن القین نمونه بارزند. نکتة دیگر آن که بسیاری در سپاه عمر سعد از سر تهدید یا تطمیع شرکت می کردند و کم نبودند کسانی که ناچار و وحشت زده  یا به دلیل دیگر همراه عمر سعد شدند و سپس گسستند و به اردوگاه اباعبدالله پیوستند.

برگرفته ازسایت باشگاه خبرنگاران جوان



متولدین فروردین : آهن
 فلز زندگی متولدین فروردین آهن است که ۹ برابر دیگران به آنها قدرت می دهد و شانس و موفقیت آنها را در زندگی نه برابر می کند . انرژی و اشتیاق روانی انها می تواند همچون مشعل فروزانی ٬ راه را برای دستیابی به آرمان های بزرگی که در سر می پرورانند روشن نماید. آنها پیشگامانی هستند که همواره دیگران را به سمت هدفی نایافتنی هدایت می نمایند.متولدین فروردین کمتر به دنبال اندوختن ثروت هستند.
 
ولی اگر شروع به مال اندوزی کنند با چنان سرعتی پیش می روند که وقت نمی کنند بایستند و پول ها را بشمرند. در زمینه پول ٬ زمان و حتی لباس خود بسیار دست و دلبازانه عمل می کنند و هر قدر هم فقیر باشند همیشه چیزی برای بخشیدن دارند. آنها اعتقاد دارند که وقتی به دیگران کمک می کنند نه فقط خرسند می شوند بلکه این عمل آنها باعث می شود که دیگران هم متقابلا کاری برای آنها انجام دهند.


متولدین اردیبهشت : مس
 فلز ماه اردیبهشت مس است که رسانای برق و گرماست و بعد از گذشت سالها همچنان درخشان باقی می ماند. در زندگی خانوادگی حاکم ورئیس است و هیچکس جرات ندارد آرامش او را بر هم زند. او مانند زمان صبور است و مانند جنگل عمیق ٬ واز چنان قدرتی برخوردار است که قادر است کوه را جابجا کند ولی آدمی لجوج و یکدنده است. این افراد معمولا از چیزهای کوچک خوششان نمی آید واز همین رو دلبستگی خاصی به عشق پایدار و ثروت دارند.

 



ادامه مطلب ...


در حديثي علامه مجلسي از امام باقر(عليه السلام) نقل مي كند كه پيغمبر اكرم(ص) فرمود:

(ان عن يمين الله او عن يمين العرش- قوماً منا علي منابر من نور، وجوههم من نور و ثيابهم من نور تغشي وجوههم ابصارالناظرين دونهم قال ابوبكر: من هم يا رسول الله؟ فسكت. فقال الزبير من هم يا رسول الله؟ فسكت.فقال عبدالرحمن: من هم يا رسول الله؟ فسكت.فقال علي عليه السلام: من هم يا رسول الله؟ فقال: هم قوم تحابوا بروح الله علي غير انساب و لا اموال اولئك شيعتك و انت امامهم يا علي)

بقیه درادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری مقتل خوانی‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای را منتشر کرد.

 

به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:چادر,عکس,ترین, :: 13:10 ::  نويسنده : امیرحسین



دو شنبه 20 آبان 1392برچسب:خانه خدا,مکه ,مدینه, :: 13:6 ::  نويسنده : امیرحسین

سال 1333 برادران امیدوار سفر خود را به دور دنیا آغاز کرده و از اقصی نقاط دنیا فیلم‌های مستند تهیه کردند. فیلم مستند پیش رو بخشی از مستند این سفرنامه است که در آن از خانه خدا در حدود 50 سال پیش تصویربرداری شده است.

دیدن فیلم در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


در بخشي از برنامه ويتامن 3 سید مهدی سید صالحی مهاجم تيم پرسپوليس مهمان برنامه بودند و راجع به حوزهٔ فوتبال صحبت کردند.

در بخشي از برنامه ويتامن 3 سید مهدی سید صالحی مهاجم تيم پرسپوليس مهمان برنامه بودند و راجع به حوزهٔ فوتبال صحبت کردند.هدف از دعوت آقای سید صالحی موضوع دیگري هم بود.این كه آقای سید صالحی مداح اهل بیت هم هستند.ايشان در اين برنامه زنده و در روز سوم محرم هم مداحی کردند که متن مداحی در زير نوشته شده است:

برای دانلود متن مداحی و فیلم به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...


سنگی که سر مبارک امام حسین (ع) روی آن قرار داده شد +عکس

در «مشهدالنقطه» شهر حلب که محل زیارت عاشقان اهل ‌بیت است، سنگی است که سر مبارک امام‌حسین(ع) روی آن قرار داده شده و قطره خونی روی آن ریخته شد که مورد اهتمام مسلمانان قرار گرفت و از آن سنگ محافظت کردند.

 

بقیه درادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:امام حسین (ع), :: 14:2 ::  نويسنده : امیرحسین



پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:امام حسین (ع), :: 14:0 ::  نويسنده : امیرحسین



پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:مرگ ,بر,آمریکا, :: 13:59 ::  نويسنده : امیرحسین



پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:مرگ برصهیونیست, :: 13:59 ::  نويسنده : امیرحسین



- يکى از بزرگترين معجزات

پديده بى نظيرى که در قرآن وجود دارد، در هيچ کتاب نوشته دست بشر يافت نميشود. هر يک از عناصر قرآن داراى ترکيبى است رياضى: سوره ها، آيات، لغات، تعداد حروف، تعداد کلمات هم خانواده، تعداد و انواع اسم هاى الهى، طرز نوشتن بعضى لغات، عدم وجود يا تغيير عمدى بعضى حروف در بعضى لغات و بسيارى از عوامل ديگر قرآن بغير از محتوياتش، همگى داراى ترکيبى خاص هستند. سيستم رياضى قرآن دو جنبه مهم دارد: (۱) انشاء رياضى، و(۲) ساختمان رياضى قرآن که شامل شماره سوره ها و آيات است. بخاطر اين کد رياضى جامع، کوچگترين تغيير در متن يا ساختمان ترکيبى قرآن، بلافاصله آشکار ميشود.

 

بقیه درادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب: نماز و ميدان مغناطيسي, :: 13:32 ::  نويسنده : امیرحسین

آن گونه كه از تصاوير به دست آمده از ميدان مغناطيسي زمين پيداست،بهطور شگفت‌انگيزي اگر انسان در هر نقطه از زمين رو به قبله بايستد،ميدان مغناطيسي بدنش بر ميدان مغناطيسي زمين منطبق مي‌گردد و در مدتي كه در نماز است ميدان بدنش منظم مي‌شود ياد آوري ميكنيم بيان نتايج مثبت تحقيقات علمي در رابطه با هريك از مسائل شرعي بدان معني نيست كه دليل حتمي و قطعي و نهايي انجام يك فريضه را كشف كرده باشيم نه منظور اين است يكي از فوايدي كه بشر با آن دانش محدود خود در را بطه با يك فريضه ديني كشف كرده است اين است و اين قبيل مسائل براي كساني كه خود را بسيار روشن فكر ! تصور مي كردند و گاها بسياري از اعمال را كه دليلش را نمي فهمند انكار مي كنند بسيار مفيد است نه آنها كه به كلام وحي و رسول خدا باور دارند و به انچه تكليف آنهاست عمل مي كنند حتي اگر علم امروز تصور كند اين اعمال براي انسان مضر است .
ميدان مغناطيسي بدن انسان


هارولد‌بور از دانشگاه ييل براي اولين بار با انجام يك آزمايش ساده،به وجود ميدان مغناطيسي در اطراف موجود زنده پي‌برد.او با توجه به يك مولد الكتريكي كه در آهن‌ربا در داخل سيم‌پيچ دوران مي‌زند و وجريان توليد مي‌كند،سمندري را در يك ظرف آب‌نمك قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند.الكترودهايي كه در اين ظرف وجود داشتند و به يك گالوانومتر حساس متصل شده‌بودند،يك جريان متناوب را نشان مي‌دادند.زماني كه بور اين آزمايش زا بدون سمندر انجام داد،گالوتنومتر هيچ جرياني را نشان نداد.اين بدان معنا بود كه در اطراف موجود زنده ميداني وجود دارد كه خاصيت مغناطيسي هم دارد.بور اين وسيله را بر روي دانشجويان داوطلب خود امتحان كرد و مشاهده نمود كه اين ميدان در بدن انسان هم وجود دارد وكاملا تابع رويدادهاي اساسي زيست شناختي بدن است.او اين ميدان را حياتي ناميد چون هرگاه حيات از بين برود،ميدان حاتي هم از بين مي‌رود.به گونه‌اي كه يك سمندر مرده كه در دستگاه بود هيچ پتانسيلي به وجود نمي‌آورد.


تشكيل ميدان مغناطيسي بدن:همانگونه كه مي‌دانيد،در بدن ما ميليونها عصب وجود دارد كه كار انتقال پيام در بدن ما بوسيله تحريك الكتريكي اين عصبها صورت ميگيرد.در اثر شارش بار در اطراف آنها در بدن ما يك ميدان تشكيل مي‌شود و ميدان بدن ما در اثر فعاليت همزمان ميليونها عصب به وجود مي‌ايد.

امواج مغزي:دستگاه موج‌نگار مغز چهار نوع منحني از امواج مغزي را رائه مي‌دهند كه عبارتند از:آْفا،بتا،دلتا و تتا.ريتمهاي دلتا كندترين امواج مغزي را با تناوب از 1تا3 دور در ثانيه بوده و اغلب در خواب عميق ظاهر مي‌شوند.به‌?ظر مي‌رسد كه ريتمهاي تتا كه داراي تناوب 4تا7دور درثانيه ميباشند به خلق و خوي بستگي داشته باشد.ريتمهاي آلفا از 8تا 12 دور در ثانيه،در اوقات تفكر،تامل آزاد رخ داده و در صورت تمركز حواس و توجه قطع مي‌شوند و بالاخره ريتمهاي بتا با تناوب 13الي22 دور در ثانيه،ظاهرا منحصر به نواحي جلوئي مغز،يعني جايي كه فعاليتهاي پيچيده مغزي رخ مي‌دهد مي‌باشند.امواج آلفا امواج بيسار مهمي هستند كه بوسيله هانس‌برگر آلماني كشف شدند و به گفته وي با نوعي هوشياري و خود‌اگاهي معطوف به درون ظاهر مي‌شوند تغييرات فيزيولوژي مهمي در بدن ايجاد مي‌كنند مثل تمركز و يادگيري.
ميدان مغناطيسي بدن و امواج مغزي در معرض خطر


حتما تا به حال‌در باره خطرات گوشي‌هاي موبايل يا زندگي در نزديكي نيروگاهاي برق چيزهايي شنيده‌ايد.بنابر تحقيقات پروفسور لاي امواج مغناطيسي كه از نيروگاهاي برق يا وسايل برقي مثل سشوار و ريش‌تراش برقي و...ساتع مي‌شود به دي ان اي سلولهاي مغزي آسيب مي‌رساند و قابليت ترميم را در آنها از بين مي‌برد.ميدانهاي مغناطيسي خارجي علاوه بر آسيب به دي ان اي مغز اثر منفي ديگري به بدن دارند.اين ميدان ها باعث اختلال در ميدان مغناطيسي طبيعي بدن مي‌شوند.همانطور كه مي‌دانيد نزديك به 70%از بدن مارا آب فراگرفته و مولكولهاي آب به صورت دوقطبي هستند و زمانيكه ما در معرض يك ميدان مغناطيسي خارجي قرار ميگيريم،اين مولكولها در جهت آن ميدان قرار مي‌گيرند و اين پديده باعث مي‌شود نظم ميدان مغناطيسي ما به هم بريزد.


علاوه بر عوامل خارجي يكسري عوامل داخلي نيز وجود دارند كه باعث مي‌شوند اختلال در ميدان بدن ايجاد شود.مهمترين آنها بارهاي الكتريكي هستند كه هنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود مي‌ايند و به صورت الكتريسيته ساكن در بافتهاي بدن ذخيره مي‌شوند و ميداني كه در اطراف اين بارها بوجود مي‌آيند در ميدان بدن ايجاد خلل مي‌كنند.اين‌بارها به خصوص در نقاطي كه تراكم اعصاب بيشتر است ذخيره مي‌شوند و به دليل اين كه هم تراكم زيادي دارند و هم در نزديكي عصبهاي بيشتر و مهمتري قرار دارند براي بدن به شدت مضر هستند.از جمله اين نقاط احيه سر و دستها و قسمت مچ يابه پايين است و در بين اين سه قسمت،سر اهميت ويژه‌اي دارد چون بارهاي ذخيره شده در آن علاوه بر ايجاد خلل درميدان مغناطيسي مغز باعث اغتشاش در امواج مغزي نيز مي‌شوند.


به ظاهر ما روزانه تنها دقاقي را در معرض ميدان مغناطيسي هستيم.مثل موبايل يا سشوار و غيره.اما در طول دوران زندگي خود در معرض ميداني بسيار قوي هستيم و آن ميدان مغناطيسي زمين هست.عوامل داخلي اغتشاش در ميدان بدن ما هم فعاليت‌هاي حياتي و اجتناب‌ناپذيري هستند كه در تمام طول عمر ما در جريان هستند پس چگونه مي‌توان باعث خلل اين اثرات سو كه باعث اختلال در بدن ما و بيماريهايي مثل سرطان مي‌شوند را خنثي كرد؟در اينجاست كه بايد گفت خداوند راه حل تمام اين سوالات را در يك عمل ساده كه امكان آن براي همه افراد وجود دارد و بيش از چند دقيقه هم وقت نميبرد و هيچ ضرري هم ندارد به انسان هديه داده و آن نماز است.آنگونه كه از تصاوير به دست آمده از ميدان مغناطيسي زمين پيداست،به طور شگفت‌انگيزي اگر انسان در هر نقطه از زمين رو به قبله بايستد،ميدان مغناطيسي بدنش بر ميدان مغناطيسي زمين منطبق مي‌گردد و در مدتي كه در نماز است ميدان بدنش منظم مي‌شود.

يكي از نكات بسيار جالبي كه پروفسوربور به آن دست يافته بود اين بود كه دريافته بود كه در بدن تمام دانشجويان مؤنث ماهي يكبار تغيير ولتاژ شديد ايجاد مي‌شود و ميدان بدن به منظم‌ترين حالت خود ميرسد شايد يكي از دلايلي كه زنان نيازي ندارند در اين مدت نماز بخوانند همين موضوع باشد.اخيرا هم كشف شده است كه علت اين‌كه قلب زنان منظم‌تر و قوي‌تر از مردان مي‌زند.و دليل آن همين تغيير ولتاژ هست.
نماز و بارهاي الكتريكي


همانطور كه قبلا اشاره شد بارهاي زائدي كه در اثر تحريكات الكتريكي اعصاب به وجود مي‌ايند هم شبيه ميدان بدن و هم بر امواج مغزي اثر سو دارند. و اين اثرات در نواحي‌اي كه اعصاب در آن تحرك بيشتري دارند،خطرات جدي‌تري ايجاد مي‌كنند و بايد هرچه سريعتر از آن نواحي دور شوند.به طرز حيرت‌آوري مي‌بينيم كه اين نواحي دقيقا نواحي هستند كه در وضو شسته مي‌شوند و بنابر تحقيقات صورت گرفته بهترين راه دفع اين بارهاي زائد استفاده از يك ماده رساناست كه سريعترين و ارزانترين و بي‌ضررترين ماده براي اين كار آب است و جالب اينجاست كه آب هرچه خالص‌تر باشد سريعتر بارهاي ساكن را از بدن ما به اطراف گسيل مي‌دهد و هيچ مايع اي مثل آب خالصي كه در وضو به انسان سفارش شده اين اثر را ندارد.

نماز و امواج مغزي

با دفع بارهاي زائيد بدند در وضو امواج مغزي در ايده‌ال‌ترين حالت قرار ميگيرند.علاوه بر آن حالت تمركزي كه در هنگام نماز در انسان به وجود مي‌آيد،تشعشع امواج آلفا را به اندازه قابل توجهي بالا مي‌برد و توانايي مغز را در توليد اين امواج بالا مي‌برد.



پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب: محل ,دفن, سر, امام حسين(ع) , :: 13:31 ::  نويسنده : امیرحسین

در اين كه سر امام حسين عليه‌السلام كجا دفن شده است، منابع تاريخي شيعه و سني گزارش‌هاي گوناگوني آورده‌اند تا آنجا كه شش قول در اين باره گفته شده است.

قول اول: سر به بدن ملحق شده است. اين قول مشترك ميان شيعه و سني است. علماي شيعه، از جمله شيخ صدوق (متوفاي 381 ق)، سيد مرتضي (متوفاي 436 ق)، فتال نيشابوري (متوفاي 508 ق)، ابن نما حلي، سيد ابن طاووس (متوفاي 664 ق) شيخ بهايي و مجلسي اين قول را بيان كرده‌اند.

شيخ صدوق و پس از او، فتال نيشابوري در اين باره مي‌نويسند: علي بن حسين عليه السلام همراه زنان (از شام) خارج شد و سر حسين عليه‌السلام را به كربلا باز گرداند. (1)

سيد مرتضي در اين باره مي‌گويد: روايت كرده‌اند كه سر امام حسين عليه‌السلام با جسد در كربلا دفن شد. (2)

ابن شهر آشوب بعد از نقل سخن فوق از سيد مرتضي، از قول شيخ طوسي نقل كرده است كه به همين سبب (ملحق كردن سر امام به بدن و دفن آن) زيارت اربعين (از جانب امامان علهيم‌السلام) توصيه شده است. (3)

ابن نماي حلي نيز نگاشته است: آنچه از اقوال بر آن مي‌توان اعتماد كرد، آن است كه بعد از آن كه سر امام در شهرها گردانده شد، به بدن بازگردانده شد و با جسد دفن شد. (4)

سيد ابن طاووس نوشته است: اما سر حسين عليه‌السلام، روايت شده كه سر برگردانده شد و در كربلا با جسد شريفش دفن شد و عمل اصحاب بر اين معنا بوده است. (5)

مجلسي، يكي از وجه‌هاي استحباب زيارت امام حسين عليه‌السلام را در روز اربعين، الحاق سرهاي مقدس را به اجساد توسط علي بن حسين عليهما‌السلام بيان كرده است. (6) وي در جاي ديگر بعد از نقل اقوال ديگر در اين باره مي‌نويسد: مشهور بين علماي اماميه آن است كه سر امام همراه بدن دفن شده است. (7)

برخي انديشمندان اهل‌ تسنن نيز اين قول را بيان كرده‌اند:

ابوريحان بيروني (متوفاي 440 ق) در اين باره مي‌نويسد: و في العشرين ردّ راس الحسين عليه‌السلام الي مجثمه حتي دفن مع جثته...؛ در روز بيستم (صفر)، سر حسين عليه‌السلام به بدنش ملحق و با آن دفن گرديد. (8)

قرطبي (متوفاي 671 ق) مي‌نويسد: اماميه مي‌گويند كه سر حسين عليه‌السلام پس از چهل روز به كربلا بازگردانده و به بدن ملحق شد و اين روز نزد آنان معروف است و زيارت در آن روز را زيارت اربعين مي‌نامند. (9)

قزويني نيز نگاشته است: روز اول ماه صفر، عيد بني‌اميه است، چون در آن روز، سر حسين عليه‌السلام را به دمشق وارد ساختند و در روز بيستم آن ماه، سر ايشان به بدن، باز گردانده شد. (10)

مناوي (متوفاي 1031 ق) نوشته است: اماميه مي‌گويند: پس از چهل روز از شهادت، سر به بدن بازگردانده شد و در كربلا دفن شد. (11)

قول دوم: در كنار قبر اميرالمومنين عليه‌السلام؛ (12)

قول سوم: مسجد رقه در كنار فرات؛

قول چهارم: بقيع نزد قبر مادرش فاطمه عليها‌السلام؛

قول پنجم: دمشق؛

قول ششم: قاهره. (13)

بررسي و تامل در اين اقوال، اين نتيجه را در بردارد كه ديدگاه اول، يعني الحاق سر به بدن، مشهور و مورد اعتماد و عمل علماي شيعه است، از اين رو اين قول قابل اعتنا و پذيرش است و بنا بر گزارش‌هاي تاريخي اين الحاق در روز بيستم صفر سال 61 بوده است. بنا بر قول مشهور، اين كار توسط امام زين‌العابدين عليه‌السلام صورت گرفته است. (‌14)

پي‌نوشت‌ها:
1- شيخ صدوق، الامالي، مجلس سي‌ و يكم، ص 232؛ فتال نيشابوري، روضة الواعظين، ص‌192و مجلسي، بحارالانوار، ج 45، ص 140.
2- رسائل المرتضي، ج 3، ص 130.
3- مناقب آل ابي‌طالب، ج 4، ص 85 و مجلسي، بحارالانوار، ج 44، ص 199: «قال الطوسي رحمة ‌الله: و منه زيارة الاربعين».
4- نجم الدين محمد بن جعفر بن نما حلي، مثيرالاحزان، ص 85.
5- سيد ابن طاووس، اللهوف في قتلي الطفوف، ص 114.
6- مجلس، بحارالانوار، ج 98، ص 334.
7- همان، ج 45، ص 145.
8- بيروني، الاثار الباقيه عن القرون الخاليه، ص 331.
9- محمد بن احمد قرطبي، التذكرة في امور الموتي و امور الاخره، ج 2، ص 668.
10- زكريا محمد بن محمود قزويني، عجائب المخلوقات و الحيوانات و غرائب الموجودات، ص 45.
11- عبدالرووف مناوي، فيض القدير، ج 1، ص 205.
12- ابن قولويه قمي، كامل الزيارات، ص 84؛ كليني، الكافي، ج 4، ص 571- 572؛ ابوجعفر محمد بن حسن طوسي، تهذيب الاحكام، ج 6، ص 35- 36 و ابن شهر آشوب، همان، ج 4، ص 85.
13- سبط ابن جوزي، تذكرة الخواص، ص 265- 266؛ سيد محسن امين عاملي، اعيان الشيعه، ج 1، ص 626- 627 و همو، لواعج الاشجان، ص 247- 250؛ محمدامين اميني، همان، ج 6، ص321- 337.
قاضي طباطبائي ضمن اشاره به اقوال در اين موضوع و دفاع از قول به الحاق سر به بدن، اقوال ديگر را در اين باره نقد و بررسي كرده است. ر. ك: تحقيق درباره اول اربعين حضرت سيدالشهدا عليه‌السلام، ص 303 به بعد.
14- مجلسي، بحارالانوار، ج 45، ص 145 و همو، جلاء العيون، ص 407.

برگرفته ازسایت مذهبی دات ای ار



پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:آلزايمر ,در قرآن, :: 13:30 ::  نويسنده : امیرحسین

علائم اين بيماري با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات بخصوص حافظه موقت در دوران پيري آغاز شده و به تدريج با از دست دادن قدرت تشخيص زمان، افسردگي ، از دست دادن قدرت تکلم، گوشه گيري و سرانجام مرگ در اثر ناراحتي‌هاي تنفسي به پايان مي‌رسد.آيات زير اشاره ايي به اين بيماري است:

 

 

وَاللّهُ خَلَقَكُمْ ثُمَّ يَتَوَفَّاكُمْ وَمِنكُم مَّن يُرَدُّ إِلَى أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْ لاَ يَعْلَمَ بَعْدَ عِلْمٍ شَيْئاً إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ قَدِيرٌ (?)
خداوند شما را آفريد، سپس شما را مى ميراند، بعضى از شما به سنين بالاى عمر مى رسند، بطورى كه بعد از علم و آگاهى چيزى نخواهند دانست (و همه چيز را فراموش مى كنند) خداوند عالم و قادر است .

آيات مورد بحث مساله اثبات خالق يكتا را از طريق دگرگونى و تغييرات نعمتها تعقيب مى كند و آن از اختيار انسان بيرون است و نشان مي دهد از ناحيه ديگرى مقدر مى شود.
در اين آيه نخست مى گويد: خداوند شما را آفريد(و الله خلقكم ).
سپس روح شما را مى گيرد و مرگتان فرا مى رسد (ثم يتوفاكم ).
هم حيات از ناحيه او است، و هم مرگ، تا بدانيد اين شما نيستيد كه آفريننده مرگ و حياتيد.
مقدار طول عمر شما نيز در اختيارتان نيست ، بعضى در جوانى يا نزديك به پيرى از دنيا مى روند ولى بعضى از شما به بالاترين و بدترين ساليان عمر يعنى نهايت پيرى باز مى گردند(و منكم من يرد الى ارذل العمر).
و نتيجه اين عمر طولانى آن خواهد شد كه بعد از علم و دانش و آگاهى چيزى نخواهد دانست و همه را بدست فراموشى مى سپارد (لكى لا يعلم بعد علم شيئا).
درست مانند آغاز عمر و سنين كودكى كه يكپارچه نسيان بود و فراموشكارى و ناآگاهى، آرى خداوند آگاه و قادر است (ان الله عليم قدير).
همه قدرتها در اختيار او است و به هر مقدار كه صلاح بداند مي بخشد و به هر موقع كه لازم ببيند مى گيرد.(?)



پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب: علائم , آخرالزمان, :: 13:25 ::  نويسنده : امیرحسین

حجته الاسلام و المسلمين حاج شيخ جواد خراساني بعضي از علائم آخرالزمان را بر اساس احاديث قسمت بندي کرده و فرموده:

1) از دين جز اسمش نماند.

2) خود را مسلمان مي نامند ولي دورترين مردم به اسلام هستند.

3) صبر کننده بر دين مثل کسي است که آتش در دست نگه دارد.(از بس که مسخره مي شود و مورد ظلم قرار مي گيرد و دائما توسط عوامل مختلف تحت تاثير قرار مي گيرد مانند ماهواره، سايت هاي آنچناني، خيابان ها و...)

4) دين را به خاطر دنيا مي فروشند و قيدش را مي زنند.

5) مباني ديني پائين آمده و دنيا در نظرشان برتر مي شود.(به هرکي ميگي نماز بهت مي خنده به هرکي بگي جهنم مسخرت مي کنه و...).

بقیه درادامه مطلب



ادامه مطلب ...


صورت حضرت
در روايات در وصف چهره و صورت حضرت مهدى (ع) چنين آمده است: سيمايى چون ماه تابان دارد و چهره اش گرد و درخشان است. (1) پيشانى باز و نورانى، بينى كشيده و باريك دارد (2) چهره اي چون دينار گرد وگلگون است. (3) ديدگانش سرمه كشيده، محاسن مباركش پر مو و برگونه راست او خالى جذاب است. (4)

1. بحار الانوار ج50 ص 78 منتخب الاثرص 185.
2. كشف الغمه ج 3 ص 259 بحار الانوار ج 51 ص 80 و 90.
3. بحار الانوار ج 1 5 ص 77 الزام الناصب ص 139.
4. کشف الغمه ج 3 ص 260.

 

بقیه درادامه مطلب



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 260
بازدید دیروز : 1093
بازدید هفته : 260
بازدید ماه : 22072
بازدید کل : 198184
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

Alternative content